سایز متن   /

در ادامه‌ی درگیری‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) با ارتش این کشور در مناطق جنوب شرق و شرق این کشور، شمار کشته‌شدگان غیرنظامی هم روبه افزایش است.

کوردپاریز/ براساس آنچه در رسانه‌های ترکیه منتشر شده، در شهرستان بسمل از توابع استان دیاربکر ترکیه، یک کودک دیگر به نام «برات گوزل» قربانی خشونت‌ها در منطقه شد.

گفته می‌شود در این شهرستان، پس از قتل «الیف شمشک» ۹ ساله توسط اعضای مسلح پ‌ک‌ک، یک کودک دیگر هم به دلیل اصابت راکت آرپی‌جی اعضای این گروه به خانه‌یی مسکونی، کودکی دیگر هم جان خود را از دست داده و شماری هم زخمی شده‌اند. در پی این حملات یک کودک به نام «برات گوزل» در پارک «خلیل ابراهیم اوروچ» به ضرب گلوله کلاشینیکف پ‌ک‌ک کشته شد.

در ادامه‌ی همین کشتارها، جوان دیگری بنام خلیل کورتوش در همین منطقه به قتل رسید. محلەهای اسن تپە، شن تپە، روژآوا، آواشی، تکل و فرات ناحیە بسیل به میدان نبرد ارتش ترکیه با اعضای مسلح پ‌ک‌ک تبدیل شده که در نتیجه‌ی آن تاکنون شمار زیادی کودک و نوجوان جان خود را از دست داده‌اند و قربانی این خشونت‌ها شده‌اند که از آن جمله جوان ١٩ سالە بنام خلیل کورتوش بود که در محلەهای اسن‌تپە و شن‌تپە کشتە شد.

روزانه اخبار زیادی از کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و تخریب خانه و کاشانه‌ی آنها در رسانه‌ها منتشر می‌شود که براساس آنچه در رسانه‌های ترکیه منتشر شده، مسبب اصلی این قتل‌عام و ترورها، پ‌ک‌ک بوده و در مقابل هم پ‌ک‌ک دولت ترکیه را مسؤل این کشته‌ها می‌داند. اما آنچه مسلم و غیرقابل برگشت است، قتل غیرنظامیان بی‌دفاع است که در هرصورت در سینه‌ی خاک خواهند خفت و قربانی خشونت و ترور خواهند شد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی