سایز متن   /

یکی از سران حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) اخیراً آمادگی این گروه را برای ورود به موضوع ریاست اقلیم کردستان اعلام کرده است.

کوردپاریز/ جمیل بایک از سران پ‌ک‌ک در این باره گفته که اگر این معضل ریاست اقلیم کردستان عراق حل نشود، تهدیدی جدی برای مردمان منطقه خواهد بود. لذا احزاب باید منافع مردم را در اولویت قرار بدهند و منافع آنان را قربانی زیاده‌خواهی‌های حزبیشان نکنند.

بایک در ادامه‌ گفته اگر احزاب اصلی اقلیم کردستان از آنها بخواهند، می‌توانند در این حوزه ورود کرده و راه حلی برای این معضل بیابند. این معضل روز به روز عمیق‌تر می‌شود و احزاب هم ناتوان در حل آن.

به عقیده‌ی کارشناسان، یکی از طرف‌هایی که بیشترین سود را از موضوع ریاست اقلیم کردستان عراق برده است، پ‌ک‌ک است. چراکه ریشه‌ی خصومت‌ها و اختلافات فکری و سیاسی این گروه با حزب دمکرات کردستان عراق و شخص مسعود بارزانی، به اوایل دهه‌ی ۸۰ میلادی برمی‌گردد. به همین خاطر مشکلات شخصی بارزانی و حکومت و حزبش، دقیقاً تناسبی معکوس با منافع و خواست‌های پ‌ک‌ک دارد. به عبارتی دیگر هرچند بارزانی و حزبش در تنگنا و کفه‌ی ترازو قرار بگیرند، به همان اندازه منافع و خواست‌های پ‌ک‌ک در سطح بالاتری از کفه‌ی ترازو قرار خواهد گرفت.

جالب اینکه در همچنین موقعیت و وضعیتی آمادگی خود را اعلام کرده که می‌تواند نقش میانجیگری را در این خصوص ایفا کند. اما آیا بارزانی به دزد خانه‌اش اطمینان و اعتماد خواهد کرد؟ آیا حکومت به دزد نفت اقلیم باور خواهد داشت؟ چراکه اخیراً حکومت اقلیم اعلام کرده بود که پ‌ک‌ک ماه قبل لوله نفت را که به بندر جیحان ترکیه می‌رفت منفجر کرد و اخیراً هم در حومه‌ی شهر اورفا آنرا سوراخ کرده و نفت را می‌دزد. این درحالیست که این نفت تنها درآمد و سرمایه‌ی اقلیم محسوب می‌شود. هرچند پ‌ک‌ک آنرا تکذیب کرده، اما در هر حال هیچ صاحب خانه‌یی به دزد اموالش اعتماد نکرده که این دومی‌اش باشد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی