سایز متن   /

صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (شاخه سوری پ‌ک‌ک) گفته سقوط رژیم بشار اسد و کنترل اوضاع توسط داعش و گروه‌های اپوزسیون متمایل به القاعده، سبب به وجود آمدن فاجعه‌یی بزرگ در منطقه و جهان خواهد شد.

کوردپاریز/ مسلم در مصاحبه‌ با روزنامه ایندیپیندینت انگلیسی در این باره گفته: هرچند خواست ما نیز همچون پ‌ی‌د سقوط بشار اسد است، اما از سرکارآمدن داعش و گروه‌های وابسته به القاعده هم بیم و هراس داریم. چراکه داعش دشمن اصلی ما در سوریه محسوب می‌شود و خواست ما این است که پس از سقوط بشار اسد، طرف بهتری به جای او حکومت را در دست بگیرد.

مسلم در ادامه هم گفته که از وضعیت کنونی سوریه نگران هستند و از آمریکا و هم‌پیمانانش در ائتلاف ضدداعش خواسته تا از طریق بمباران هوایی مواضع داعش، راه را برای حملات ی‌پ‌گ (شاخه‌ نظامی پ‌ک‌ک در شمال سوریه) هموار کند تا داعش را از بین ببرند.

شاخه‌ی نظامی سوری پ‌ک‌ک موسوم به ی‌پ‌گ که به عنوان شاخه‌ی نظامی پ‌ی‌د (شاخه‌ی سوری پ‌ک‌ک) هم شناخته شده است، از حملات ائتلاف ضدداعش به نفع خود استفاده کرده و آنرا پایه‌ی تبلیغات رسانه‌یی خود قرارداده‌اند. این گروه پس از اینکه هواپیماهای ائتلاف مواضع داعش را بمباران می‌کنند؛ به محل حمله می‌کنند و به قول خودشان پاکسازی می‌کنند. بعضاً کسی هم جان سالم به در نمی‌برد تا با اعضای این گروه روبرو شود، اگر هم چند تن از اعضای داعش سالم و یا نیمه جان در مواضعشان باقی مانده باشند، با حمله‌ی این گروه جهت پاکسازی، کشته می‌شوند و در نهایت تمامی این موفقیت‌ها به نام ی‌پ‌گ ثبت می‌شود و اعضای این گروه هم با انتشار عکس‌هایی از خود و جنازه‌ی داعشی‌ها، در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، به نوعی این پیروزی‌ها را بنام خود منتشر می‌کنند.

گفتنی است تا به حال چندین بار آمریکا به این حقیقت اعتراف کرده که این گروه در مبارزه با داعش، کار آنها را بسیار راحت‌تر کرده و به نوعی به ابزاری در دست این ائتلاف تبدیل شده است که همسو با سیاست‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در این ائتلاف حرکت می‌کند. برای همین است که مسلم از آینده‌ی سوریه می‌ترسد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی