سایز متن   /

در جریان حمله اعضای مسلح پ‌ک‌ک به یک کاروان نظامیان ترکیه در شهرستان باش قلعه استان وان ۱۳ نظامی ترکیه زخمی شدند. این حمله بامداد سه‌شنبه در جاده مواصلاتی باش قلعه به حکاری رخ داد. اعضای پ‌ک‌ک به هنگام گذر نیروهای نظامی مواد منفجره کار گذاشته شده در جاده را از راه دور منفجر کردند. نظامیان زخمی شده با بالگرد به بیمارستان دانشگاه وان منتقل شده‌اند.

انفجار دوم حوالی ساعت ۰۱:۴۷ به وقت محلی در مسیر عبوری کاروان نظامی در پانزده کیلومتری منطقه ببشین صورت گرفت که در نتیجه آن ۱۱ سرباز زخمی شدند. درپی این دو انفجار جاده مواصلاتی باش قبعه به وان مسدود شد.

در پی وقوع این انفجارها، مأموران امنیتی ترکیه به سرعت به محل وقوع حادثه وارد شده و زخمی ها را به بیمارستان منتقل کردند. همچنین، عملیات گسترده ای برای شناسایی و بازداشت عاملان این انفجار آغاز شده است.
شایان ذکر است، به دنبال حادثه تروریستی ۲۰ جولای سال جاری در شهر «سوروچ» که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، ترکیه عملیات های گسترده ای را برای مقابله با گروه تروریستی داعش و سپس پ ک ک به انجام رساند.
برخی کارشناسان بر این باورند که حملات کنونی ترکیه، به بهانه مبارزه با داعش و با هدف سرکوب پ ک ک است. آن ها عکس ها و خبرهای انتشاریافته درخصوص کمک های ارسالی ترکیه به این گروه تروریستی را گواهی بر صدق ادعای خود می دانند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی