سایز متن   /

مقامات اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که‌ ۱۶ تن از مهاجرانی ‌ که اجساد آنها در کامیونی در کشور اتریش و نزدیکی مرز مجارستان رها شده بود، از شهرواندان اقلیم بوده‌ و اقدامات لازم برای بازگردانیدن اجساد آنان به‌ اقلیم کردستان، در حال انجام شدن است.

به‌ گزارش خبرگزاری کورد پاریز: مصطفی رمضان نماینده‌ اقلیم کردستان عراق در کشور اتریش طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که‌ ۱۶ تن از مهاجرانی که‌ اجساد آنان در کامیون حامل مهاجران در کشور اتریش کشف شد، از شهروندان اقلیم کردستان بوده‌اند و به‌ دلیل فقدان مدارک شناسایی قربانیان این کامیون، پیش بینی می شود که‌ شمار بیشتری نیز از کردهای اقلیم جزو آنان باشند.
وی افزود که‌ با دستور نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان و انجام دادن هماهنگی های لازم میان دفتر روابط خارجی اقلیم و وزارت امور داخلی و نمایندگی اقلیم در اتریش و خانواده‌ قربانیان، اقدامات قانونی لازم برای بازگردانیدن اجساد این افراد از اتریش به‌ اقلیم کردستان انجام شده‌ و اجساد آنان، به‌ زودی توسط دولت اقلیم بازگردانیده‌ می شود.
این در حالی است که‌ پلیس اتریش اعلام کرد که‌ در کامیونی مخصوص حمل مواد غذایی فاسد شدنی نزدیک مرز مجارستان؛ اجساد ۷۱ تن پناهجویان غیرقانونی که در حال پوسیدن بودند، کشف شده‌ است.
در این رابطه‌ هانس پتر دوکوسیل، رئیس پلیس استان بورگن لند در یک نشست مطبوعاتی، گفت: درمیان این قربانیان اجساد  ۵۹ مرد، هشت زن و چهار کودک وجود داشته‌ است و سه تن از جمله یک تبعه بلغارستان در این خصوص دستگیر شده اند.
مقامات پلیس اتریش پیش از این اعلام کرده بودند، این مهاجران که اجساد آنها در کامیونی در نزدیکی مرز مجارستان رها شده بود، از کشور سوریه‌ بوده‌ و دو روز پیش کشف کامیون، به دلیل کمبود اکسیژن در قسمت بارجان خود را از دست داده‌اند.
این کامیون زمانی کشف شد که برخی از سران و مسوولان اروپایی در وین، در حال تبادل نظر در مورد بحران مهاجران در اروپا بودند و مرکل صدر اعظم آلمان بعد از انتشار خبر کشف کامیون مملو از اجساد مهاجران، آن را هشداری به اروپا برای برخورد با بحران مهاجرت دانست.
اروپا در حال حاضر با بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم مواجه است و صدها هزار تن از اتباع کشورهای سوریه‌ و عراق، با بحرانی تر شدن وضعیت این کشور ها از طرق غیرقانونی، سعی در گذشتن از مرزهای اتحادیه‌  اروپا و رسیدن به‌ کشورهای اروپایی را دارند وبسیاری از آنان در راه های خطرناکی که قاچاقچیان انسان پیش پایشان می گذارند، جان خود را از دست می دهند.
پیش تر نیز دبیر کل فدراسیون مهاجرین و پناهندگان عراق از مهاجرت ۱۱ هزار شهروند اقلیم کردستان به اروپا و جان باختن ۳۵ تن از آنان در این راه خبر داد و بهار عبدالرحمان، نماینده فراکسیون اتحاد اسلامی (یکگرتو) در پارلمان کردستان عراق، مهمترین و اصلی ترین عامل مهاجرت جوانان اقلیم کردستان را نبود ثبات سیاسی دانست و گفت که‌  در نبود ثبات سیاسی، ثبات اقتصادی و اجتماعی نیز بر هم می خورد، شهروندان به دنبال زندگی شرافتمندانه و باعزت و کرامت هستند. اما در این اقلیم هنوز نیازهای اولیه برای شهروندان و به ویژه جوانان فراهم نشده است و هیچ امیدی به آینده خود ندارند.
وی در خصوص آمارهای اعلام شده از مهاجرت شهروندان اقلیم افزود: به دلیل نبود نهادهای معتبر، آمارهای صحیحی در دست نیست و مطمئناً آمار واقعی مهاجرت از اقلیم کردستان و عراق، بیشتر از آمارهای اعلام شده است، زیرا اکثر اشخاصی که مهاجرت می کنند راه های غیرقانونی را در پیش می گیرند. اما آنچه که مشاهده می شود، روند رو به رشد این پدیده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی