سایز متن   /

در شهر جزیره استان شیرناخ، اعضای گروه پ‌ک‌ک که در برخی از محلات لانه گزیده بودند مسئول مستقیم مرگ شهروندان غیرنظامی ترکیه هستند که به مدت ۸ روز از تاریخ ۶ سپتامبر، در شرایطی که بر شهر مقررات منع آمد و شد برقرار شده بود اقدام به حمله به نیروهای امنیتی ترکیه کردند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌های ترکیه، تمام تلاش پ‌ک‌ک این بودکه غیرنظامیان کشته شوند تا مگر به این صورت نیروهای امنیتی ترکیه در نزد افکار عمومی مسئول شناخته شوند.

به گفته مسئولین امنیتی و دولتی، مقررات منع رفت و آمد به آن دلیل اعلام شد که نیروهای امنیتی کوشیدند تا تلاش این گروه خشونت طلب را برای لانه کردن ۲۸۰ عضو خود در جزیره  و اعلام به اصطلاح خودمختاری در این شهر را خنثی کنند.

در همین رابطه مقامات محلی از اهالی جزیره خواستند تا برای در امان ماندن از شر این افراد از خانه های خود خارج نشوند.

پ‌ک‌ک در جزیره نیروهای امنیتی را با راکت انداز، سلاحهای اتوماتیک و حملات انفجاری مورد حمله قرار دادند. در خلال این حملات بعضا اهالی غیر نظامی شهر نیز قربانی شدند.

پ‌ک‌ک در برخی موارد حتی کوشیدند تا از اهالی شهر به عنوان سپر زنده بهره ببرند. در برخی موارد دیگر نیز این گروه به خانه های غیر نظامیان حمله کرده اقدام به غارت این خانه نمودند.

این در حالی است که شهردار شهر “جزیره” که در حال حاضر در بازداشت به سر می برد، در خلال درگیریها از انجام بدیهی ترین وظایف خود سرباز زد. به همین دلیل شهر از زباله انباشته شد و امکانات زیر بنایی جزیره از جمله جریان برق اسیب دید. همانهایی که قطعی برق را بهانه اعتراضات می کردند اینبار مدعی شدند که اجساد روی دستشان مانده و در یخچال خانه ها نگهداری می کنند! در خلال درگیری های جزیره، اعضای پ.ک.ک به کانونهای قرآن، مدارس، خوابگاه های دانش آموزی و دانشجویی … حمله ور شدند.

به رغم همه این تلاشها، نیروهای امنیتی ترکیه موفق شدند امنیت را مجددا به شهر جزیره بازگردانند و اهالی این شهر را از حملات نیرو های پ.ک.ک مصون دارند.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی