سایز متن   /

اخیراً شبکه روسیا ۲۴ با پخش مصاحبه‌ای از مسعود بارزانی اعلام کرده بود که وی در این مصاحبه گفته است “استقلال کردستان در حال حاضر غیرممکن است.”  سخنگوی ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای سخنان منسوب به بارزانی درباره غیر ممکن بودن استقلال اقلیم کردستان را تکذیب کرد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از شفق نیوز، امید صباح در واکنش به انتشار این اخبار اعلام کرد: متاسفانه بخش عربی شبکه روسیا ۲۴، قسمتی از مصاحبه بارزانی درخصوص استقلال کردستان را اشتباه ترجمه کرده بود. بارزانی هرگز چنین سخنی نگفته است.

این شبکه روسی بعد از انتشار این خبر از تمامی خوانندگان آن به دلیل “اشتباه ترجمه‌ای پیش آمده” عذرخواهی کرده است.

سخنگوی بارزانی تاکید کرد که وی در جواب سوالاتی درباره چگونگی حفظ فرصت‌های استقلال کردستان و موانعی که بر سر راه این مساله وجود دارد، گفته “ما نمی‌توانیم از مشکلات منطقه چشم‌پوشی کنیم. باید اوضاع تمامی منطقه را در نظر گرفت. اوضاع ما از خارج تاثیر می‌پذیرد. هم چالش‌ها و هم فرصت‌های پیش‌روی ما زیاد است.”

بارزانی در این مصاحبه گفته بود: اقلیم کردستان برای همکاری با عراق جهت ایفای نقش اصلی خود و مقابله با مشکلات تلاش زیادی کرد اما مشکلات همچنان باقی است. ما به عنوان یک ملت حق داریم که به سمت استقلال پیش برویم. نمی‌توانیم بیشتر از این تحمل کنیم اما می‌توانیم روند استقلال را از طریق تفاهم حل کنیم.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی