سایز متن   /

مقررات تازه در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی در روز یکشنبه شروع شد و تا اطلاع ثانوی برقرار خواهد بود. این درحالی است که محدودیت مشابه بر رفت و آمدها روز شنبه پس از هشت روز لغو شده بود. نیروی دولتی ترکیه در این هشت روز شهر را حین اجرای یک عملیات “ضدتروریستی” مسدود کرده بودند.

به گزارش کوردپاریز، مقام های ترکیه بار دیگر در شهر عمدتا کردنشین جزیره مقررات منع تردد اعمال کرده اند که فقط یک روز پس از لغو این مقررات است. مقام ها می گویند درحالی که تعقیب اعضای پ‌ک‌ک در جریان است، این اقدام برای برقراری امنیت و نجات جان مردم ضروری است.

روز یکشنبه یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی شهر شرناخ باعث مرگ دو سرباز شد و یک نفر دیگر هم در حمله راکتی در شهر سیلوان کشته شد.

منابع آگاه امنیتی گفتند که نیروهای دولتی با حمایت هلی کوپترهای ارتش، اعضای مسلح پ‌ک‌ک که مسئول بمبگذاری در شهر شرناخ بودند را تعقیب کرده و حداقل پنج نفر آنها را کشته‌اند.

علی احسان سو فرماندار منطقه در بیانیه‌یی با اشاره به پ ک ک گفت که مقررات منع تردد همزمان با تعقیب اعضای این “سازمان تروریستی جدایی طلب” و “برای تامین امنیت جان و مال مردم” اجرا شده است.

رسانه های ترکیه گزارش می دهند که مقررات منع تردد همچنین در چند محله در اطراف شهر سیلوان و دیگر شهر بزرگ منطقه، دیاربکر، برقرار شده است. در محله سور دیاربکر، زد و خوردهایی روی داد که به گفته منابع امنیتی هفت مامور پلیس در آن زخمی شدند.

صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ها خواهان بازگشت به گفت و گوهای صلح شد. او گفت:‌ “ما از همه طرف ها می خواهیم انتظارات مردم را مد نظر بگیرند.”

به عقیده‌ی منتقدان خشونت و ترور، پ‌ک‌ک این بار جنگ را به داخل شهرها هدایت کرده تا از این طریق از مردم بی‌دفاع به عنوان سپر دفاعی استفاده کند که التبه طبق آمارهای منتشر شده از منابع غیررسمی ترکیه، تاکنون بالغ بر ۲۵ غیرنظامی در این درگیری‌ها قربانی شده‌اند که گفته می‌شود بیش از ۲۰ تن آنها با گلوله سلاح‌های پ‌ک‌ک کشته شده‌اند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی