سایز متن   /

این روزها که جنگ در مناطق جنوب و جنوب شرق ترکیه در شهرها و روستاها ادامه دارد و روزانه شمار زیادی از طرف‌های درگیر و مردم غیرنظامی کشته می‌شوند، یکی از سران پ‌ک‌ک در اورپا، از کردهای ساکن کشورهای اروپایی خواسته به ترکیه برگردند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌ی منتشر شده گروه در اروپا، مظفر آیات از سران پ‌ک‌ک در اروپا، از کردهای ساکن کشورهای اروپایی خواسته به مناطق کردنشین ترکیه بروند و در تظاهرات علیه حکومت این کشور شرکت کنند. آیات که خود در اروپا و به دور از حقایق و واقعیت‌های موجود در مناطق جنوب و جنوب شرق ترکیه به سر می‌برد و زندگی روزانه‌اش را می‌گذراند؛ با درخواستی عجیب از کردها خواسته به ترکیه بروند. این درحالیست که اکثر کردها ترکیه که سال‌های قبل و یا اخیراً به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده‌اند؛ بخاطر ناامن کردن منطقه توسط این گروه و تشدید خشونت‌ها در منطقه و نابود شدن خانه و کاشانه‌اشان مجبور به مهاجرت شده‌اند؛ حال چطور امکان دارد این انسان‌ها باردیگر به گذشته‌ی سوخته‌ی خود بازگردند و با عامل اصلی نابودی زندگی‌اشان، هم‌پیمان شوند؟

گفتنی است پ‌ک‌ک در اقدام اخیر خود، شهرها و روستاها را کانون خشونت‌ها و حملات نظامی خود قرار داده و مردم را نیز سپر دفاعی خود قرار داده و روزانه شمار زیادی ازاین افراد بی‌دفاع کشته می‌شوند. به عقیده‌ی کارشناسان پ‌ک‌ک دچار غرور حزبی شده و به قول ترک‌ها «مسئله ناموسی» شده و می‌خواهد تا آخرین ثانیه‌ها هم مقاومت کند. اما به چه قیمتی؟ به قیمت خون و جان غیرنظامیان و مردم بی‌دفاغ؟

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی