سایز متن   /

جنگنده‌های ارتش ترکیه برای بار چندم، مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) را در شمال عراق واقع در کوهستان‌های قندیل، بمباران کرد.

به گزارش کوردپاریز، از زمان شروع مجدد درگیری‌ها میان پ‌ک‌ک و ترکیه، این چندمین بار است که ترکیه مواضع این گروه در شمال عراق را بمباران می‌کند. براساس اخبار واصله از منابع محلی، جنگنده‌های ترکیه شب گذشته ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه، چندین بار بر فراز مناطق کوهپایه‌یی قندیل پرواز کردند و این مناطق را که محل استقرار اعضای پ‌ک‌ک و پژاک است را بمباران کرده است.

گفته می‌شود کانون بمباران‌ها، منطقه‌ی کورتک، شمال روستاهای انزه، لیوژه، کومتان، بوله و سوره‌ده بوده که به عنوان محل اساسی استقرار این گروهها شناخته شده است.

گفتنی است از سال‌ها پیش، پ‌ک‌ک و پژاک مقرهای خود را در نزدیکی روستاهای کوهپایه‌یی دامنه‌های کوهستان قندیل بنا کرده‌اند و این امر اعتراض مردمان منطقه و حکومت اقلیم را سبب شده، چراکه جنگنده‌های ترکیه هربار که اقدام به بمباران مواضع این گروهها می‌کند؛ به روستاها و باغات اهالی منطقه هم خسارات وارد می‌شود و بعضاً هم تلفات جانی را سبب می‌شود. روستائیان، حکومت اقلیم و حکومت ترکیه، پ‌ک‌ک را مسبب اصلی این تلفات جانی غیرنظامیان می‌دانند؛ چون گفته می‌شود پ‌ک‌ک عمداً در اطراف روستاها مستقر شده تا از مردم به عنوان سپر دفاعی استفاده کند.

هنوز آمار دقیق و موثقی از خسارات احتمالی و تلفات جانی این بمباران‌ها منتشر نشده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی