سایز متن   /

مهاجرت جوانان اقلیم کردستان عراق به کشورها اروپایی، این روزها به مشکلی جدی برای خانواده‌ها و حکومت تبدیل شده است. هر کس به دنبال یافتن راه حلی برای جلوگیری از این مهاجرت‌هاست.

به گزارش کوردپاریز، دیروز شنبه در هتل شیراتون اربیل در اقلیم کردستان عراق، مراسمی تحت عنوان (غم هموطنان و آینده‌ی وطن)، با مشارکت شخصیت‌های بنام و نماینده‌ی نهادها و سازمان‌ها و با حضور نماینده‌ی رسانه‌های جمعی، برگزار شد.

در این مراسم به موضوع مهاجرت جوانان اقلیم کردستان پرداخته شد که در همان دقایق نخست به این آمار اشاره شد که طی ۲ ماه و ۱۸ روز، ۳۲ هزار نفر از اقلیم کردستان مهاجرت کرده‌اند و این منطقه را ترک کرده‌اند.

در این مراسم شخصیت‌های بنام زیادی سخنرانی کردند و به نکات مهمی اشاره شد. از جمله اینکه در اقلیم کردستان ۴۲ بحران درازمدت وجود دارد. بیکاری ۲۰ درصد افزایش داشته، ۸۹ درصد حقوق بگیران زیر خط فقر قرار دارند، در سال ۲۰۱۴، ۹۰ هزار فارغ‌التحصیل از مراکز عالی و دانشگاهی داشته‌ایم که همگی بیکارند، طی دو ماه و ۱۸ روز گذشته، ۳۲ هزار نفر از اقلیم کردستان مهاجرت کرده‌اند و به کشورهای اروپایی و … رفته‌اند. اقلیم کردستان ۱۶ میلیارد بدهی دارد، بودجه‌ی سال ۲۰۱۶ هم دریافت و خرج هم شده است، ۱.۸ میلیون نفر آواره در اقلیم کردستان هستند.

در پایان این مراسم، راهکارهایی هم برای جلوگیری از مهاجرت جوانان پیشنهاد شد که اکثر آنها باید توسط حکومت اجرایی شوند؛ چراکه به بودجه ، زمان و مکان نیاز دارند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی