سایز متن   /

دور جدید تنش‌ها بین حکومت ترکیه و شبه‌نظامیان پ‌‌ک‌ک که پس از دو سال و نیم آتش‌بس، از تیر ماه امسال آغاز شد تاکنون در حدود ۲۰۰۰ کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش کوردپاریز، پ ک ک اعلام کرد در حمله به یک کاروان نظامیان دولتی ترکیه در جنوب شرقی این کشور ۱۵ نظامی را کشته‌اند. حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) در بیانیه‌یی مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. رسانه های ترکیه گفتند که احمد داووداغلو نخست وزیر ترکیه خواستار نشست اضطراری کابینه امنیتی شده است. به دنبال حملات ارتش ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در عراق و فروپاشی آتش بس در ماه ژوئیه، خشونت میان دو طرف اوج گرفته است.

روز یکشنبه، رسانه های ترکیه گزارش دادند که چند بمب‌ هنگام عبور دو وسیله نقلیه ارتش در روستای داگلیکا منفجر شد. در بیانیه پ‌ک‌ک آمده است که ۱۵ سرباز کشته شدند و سلاح های آنها ضبط شده است، اما دولت ترکیه آمار کشته ها را تایید نکرده است.

جنگ بین پ‌ک‌ک و نیروهای ترکیه تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است. خبرگزاری دولتی آنادولی ضمن انتشار این خبر، علت کشته شدن نظامیان را دو بمب کنار جاده اعلام کرد که در استان «حکااری» ترکیه، همجوار مرزهای ایران و عراق، بر سر راه خودروهای نظامی منفجر شد.

بعد از آتش بس ماه جولای این حادثه شدیدترین حمله گروه پ ک ک علیه نظامیان دولتی ترکیه محسوب می شود.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی