سایز متن   /

دیدگاه‌ها و نظرات سران PKK تحولات اخیر ترکیه و مواضع اتحاذ شده، نشان از دودستگی در میان این گروه می‌دهد. این موضوع را می‌توان در همکاری بخشی از سران واعضای این گروه در همکاری با حزب عدالت و توسعه به وضوح مشاهده کرد.

به گزار کوردپاریز به نقل از خبرگزاری دوغان،  آلتان تان، نماینده شهر دیاربکر در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق‌ها اخیراَ با شاره به اقدامات و اظهارنظرهای سران PKK گفته: زمانی که به اظهارات برخی از سران PKK  دقت می‌کنیم این نکته را به وضوح متوجه می‌شویم که این اظهارات تلاشی در جهت بایکوت کردن انتخابات توسط حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات پیش رو است. برخی از جریانات داخل PKK  در این جهت حرکت می‌کنند. مثلا این موضوع در خصوص عبدالله اوجالان رهبر زندانی PKK هم صدق نمی کند.

آلتان تان در ادامه افزوده: شاخه‌یی از PKK  و رجب طیب اردوغان در تلاش هستند تا فضایی به وجود بیاورند که حزب دموکراتیک خلق‌ها به نوعی انتخابات را بایکوت کند. ولی بایکوت کردن انتخابات توسط حزب دموکراتیک خلق‌ها ممکن نیست. قبول چنین چیزی مشروع و مقبول نیست. این حزب در مقابل حکومت و PKK خواهد ایستاد و به این انتخابات وارد خواهد شد.

اخیراً هم جمیل بایک از سران PKK برای بار چندم به اظهارات صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها واکنش نشان داده و گفته که دمیرتاش در سطحی نیست که در مورد فعالیت‌های PKK  اظهارنظر کند و یا پیشنهادی ارائه کند.

زبیر آیدار از سران پ‌ک‌ک در اروپا هم در خصوص اقدامات اخیر این گروه و اصرار آن بر تداوم حملات و ناامن کردن منطقه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، گفته: رابطه میان کردها در ترکیه و دولت این کشور دچار تنش شدید شده و تنها راه گذر از این بحران ادامه مذاکرات و بازگشت به میز گفتگو است. از وضعیت کنونی در ترکیه این طور بر می آید که مشکل با بازگشت به میز گفتگو و ادامه مذاکرات حل خواهد شد و یا با ادامه بحرانی تر، وضعیت به سمت جنگ واقعی سوق پیدا خواهد کرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی