سایز متن   /

خالد دوسکی وزیر فرهنگ منطقه اقلیم کردستان عراق خواهان توسعه و گسترش ارتباطات فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران است؛ و امیدواراست با امضای یادداشت تفاهمی این روابط توسعه یابد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از ایرنا، خالد دوسکی دیدار با میرزایی مشاور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: حکومت اقلیم کردستان عراق از انجام این گونه دیدارها استقبال کرده و ما امیدواریم با امضای یادداشت تفاهمی روابط فیمابین را توسعه دهیم.
وزیر حکومت اقلیم کردستان عراق همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ما کردها در اقلیم بوده و در جنگ با داعش نیز نشان داد که ایران همیشه در صف اول حامیان اقلیم بوده است.
عبدالله صالح مدیر کل روابط حکومت اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره گفته: روابط نژادی و همسایگی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصول تغییر ناپذیر همیشگی، این حقیقت را در مقابل ما قرار داده است که ما باید حافظ روابط فرهنگی خود با جمهوری اسلامی ایران باشیم. همانگونه که وزیر فرهنگ حکومت اقلیم در این دیدار اذعان داشت، سفر رئیس جمهور ایران به استان کردستان این انگیزه را در میان ما بوجود آورده است که روابط خود را بیشتر از گذشته با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهیم و قطعا انجام این گونه سفرها می تواند زمینه های توسعه روابط فرهنگی را فراهم نماید.: ما امیدواریم از این به بعد شاهد حضور هیات های دو طرف در نمایشگاه های فرهنگی اقلیم و جمهوری اسلامی ایران باشیم. توسعه روابط بین وزارت فرهنگ اقلیم و وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران در زمره سیاست های حکومت اقلیم است و ما آماده هماهنگی در این عرصه هستیم.
میرزایی مشاور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدارها اظهار داشت: هدف از این سفر بررسی راهکارهای توسعه فرهنگی با حکومت اقلیم کردستان عراق است و امیدواریم بتوانیم به توافق جامعی در این خصوص دست یابیم.
 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی