سایز متن   /

ریبوار مرادی
شورای امنیت به درخواست آمریکا و شیلی، جلسه‌یی در خصوص احقاق حقوق همجنسگرایان تحت سلطه داعش برگزار کرد.
به گزارش کوردپاریز به نقل از رویترز، شورای امنیت ملل متحد برای اولین بار در تاریخ ۷۰ ساله خود بعد از ظهر دوشنبه (به وقت نیویورک) جلسه‌یی غیر رسمی و ویژه برای بررسی وضعیت همجنسگرایان در مناطق تحت اشغال داعش در عراق و سوریه تشکیل داد.
دراین جلسه صحبی نهاس فعال همجنسگرای سوریه‌یی که به آمریکا پناهنده شده است حضور یافت و نتایج مشاهدات خود از وضعیت آزار همجنسگرایان از سوی گروه‌های داعش و جبهه النصره در سوریه را تشریح کرد.
همچنین از طریق تلفن با فردی به نام مستعار عدنان از عراق تماس برقرار شد و این فرد همجنسگرای عراقی نیز وضعیت آزار همجنسگرایان در مناطق تحت تسلط داعش در عراق را برای اعضای شورای امنیت تشریح کرد.
او در این مکالمه تلفنی گفت که به اتهام همجنسگرایی حکم مرگ او از سوی داعش صادر شده است.
داعش در یک سال گذشته بارها افراد مختلفی را به اتهام اعمال همجنسگرایانه به مرگ محکوم کرده و غالبا در مجازات آنها از شیوه‌هایی چون قطع اعضا و پرتاب از بلندی استفاده کرده است.
پس از اتمام این نشست سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل به همراه نهاس (فعال سوری) در یک نشست خبری مشترک حضور یافت. پاور در این نشست خبری با اشاره به اینکه این نخستین بار در تاریخ ۷۰ ساله سازمان ملل است که مساله‌یی مرتبط با حقوق همجنسگرایان دستور کار نشست شورای امنیت شده است، این نشست را تاریخی دانست.
داعش در سال‌های اخیر هزاران تن از اهالی منطقه را به دلایل مختلف قتل‌عام کرده و شهرها و روستاهای زیادی را ویران کرده است و این بازی هم چند سالی است که در منطقه شروع شده و آمریکا که خود آغازگر آن است، اقدام خاص و جدی‌ای برای پایان دادن به آن ندارد و اگر بعضاً چند جنگنده چند منطقه دورافتاده و متروکه را بمباران می‌کنند، صرف بخاطر وجه تبلیغاتی آن است. چراکه تاکنون برای موارد و مشکلات مهم‌تری که این همه آدم به خاطر آنها کشته شده‌اند، همچنین جلسه‌یی آنهم در حد شورای امنیت سازمان ملل برگزار نشده است و این خود عمق فاجعه را بیان می‌کند و از سوی دیگر بیانگر حقایقی است که هرچند برای ما خاورمیانه‌ایها آشنا است، اما باردیگر تکرار شد.
سوریه و عراق و تمام منطقه، به نوعی متحد و همصدا هستند، چون اکثریت ساکنان این منطقه را مسلمانان تشکیل داده‌اند و همچنین عملی که سرلوحه‌ی مفاد حقوق بشری آمریکا شده، نه تنها در اسلام بلکه در تمامی ادیان منفور و رد شده است. اما اصرار این کشورها و در صدر آنها آمریکا بر این موضوع، عمق بازی این کشور را در منطقه نشان می‌دهد.
آیا یافتن راهکاری عملی و اجرای آن در منطقه برای پایان دادن به این بازی و سیاست دوگانه در قبال تروریسم، مهم‌تر از حقوق همجنس‌گرایان در این منطقه و کشورهایی همچون عراق و سوریه نیست که جلسه‌یی برای آن تشکیل نمی‌شود و یا اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد؟
در اینجا باید انگشت بر یکی دیگر از ویژگی‌های آمریکا در قبال مقابله با تروریسم و خشونت گذاشت. خاورمیانه خیلی وقت است به میدان بازی این قدرت‌های از جمله آمریکا تبدیل شده و هرگاه سیاستش در منطقه به بن‌بست بخورد، از ابزار و آلت‌های دستی خود که معمولاً همین گروه‌های تندرو و خشونت‌طلب در منطقه هستند، یاری می‌جوید.
در اینجا یادآوری این نکته هم بجا خواهد بود که یکی از شعارهای صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها (شاخه‌ی شهری پ‌ک‌ک در ترکیه) به هنگام انتخابات را به یاد بیاوریم که می‌گفت:«حقوق همجنس‌گرایان از برنامه‌ها و شعارهای اصلی ما در آینده خواهد بود.»
انتخاب این شعار بدون دلیل و یا فقط بخاطر تبلیغات نیست، چراکه بخشی از اساسنامه‌ی این حزب را تشکیل می‌دهد و آن همان چیزی است که آمریکا می‌خواهد در این منطقه به بحث بگذارد و در حال حاضر هم پ‌ک‌ک و ه‌د‌پ در ترکیه و شمال سوریه، مجری این طرح آمریکایی هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی