سایز متن   /

نخست وزیر ترکیه که موفق نشد هیچ کدام از احزاب را برای تشکیل دولت ائتلافی با خود همراه سازد، اینبار مامور تشکیل دولت موقت شده و از احزاب مخالف خواسته به روند تشکیل کابینه موقت بپیوندند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رویترز، احمد داود اوغلو احزاب اپوزیسیون را به مشارکت در دولت موقت فراخواند. وی روز گذشته از سوی رجب طیب اردوغان بار دیگر مامور تشکیل دولت موقت تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در روز اول نوامبر (دهم آبان) شد.

این در حالی است که دو حزب مخالف حرکت ملی و جمهوریخواه خلق با این فراخوان مخالفت کرده و اما صلاح الدین دمیرتاش رئس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها روز سه شنبه ۲۵ آگوست در گفتگو با خبرنگاران در آنکارا اعلام کرد که این حزب آماده شرکت در حکومت موقت ترکیه می‌باشد و قانون اساسی حق مشارکت در این حکومت را برای این حزب تضمین کرده است.

حزب دمکراتیک خلق‌ها با موافقت با این درخواست اعلام کرده داود اوغلو در این خواسته خود جدی نیست. طبق قانون اساسی ترکیه نخست وزیر ۵ روز برای تشکیل دولت موقت زمان دارد.

در صورتی که داود اوغلو در این مدت موفق به تشکیل کابینه از بین احزاب راه یافته به پارلمان نشود، وی می تواند نامزدهای مستقل را برای احراز پست های وزارت به پارلمان پیشنهاد کند.

گفتنی است که به دنبال شکست مذاکرات احمد داود اوغلو با دیگر احزاب برای تشکیل دولت ائتلافی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور ۲۴ آگوست دستور برگزاری انتخابات مجدد را صادر کرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی