سایز متن   /

الهام احمد از سران پ‌ک‌ک در شمال سوریه که بنام حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) فعالیت دارد و از سران این زیرشاخه‌ی گروه است که سال‌های زیادی از عمر خود را نیز در کوهستان‌های ترکیه و شمال عراق به عنوان عضو مسلح پ‌ک‌ک با ارتش ترکیه و حزب دمکرات کردستان عراق جنگیده است، اکنون در خطاب به آنهایی که از سیستمی که این گروه در شمال سوریه تحت عنوان خودمدیریت دموکراتیک و کانتون تأسیس کرده‌اند؛ انتقاد می‌کنند؛ گفته: هرکس ناراضی است، از شمال سوریه و شهرهای کوردنشین تحت کنترل این گروه، بیرون برود و در اینجا کسی حق همچنین اظهارنظر و انتقادهایی را ندارد.

به گزارش کوردپاریز، این اظهارنظر احمد، سبب ایجاد نارضایتی زیادی در میان کوردهای شمال سوریه شده بطوریکه به عنوان تنش بزرگ از آن یاد می‌شود. به عقیده‌ی سیاسیون و کارشناسان، این اظهارنظر احمد در کنار نارضایتی‌های ایجاد شده در منطقه، سبب کوچ بسیاری از جوانان این مناطق به کشورهای اروپایی و منطقه‌یی است.

پ‌ی‌د یا همان پ‌ک‌ک در سوریه، از همان ابتدای ناآرامی‌ها در شمال این کشور، اقدام به ایجاد شاخه‌ی نظامی کرد و اسم آنرا ی‌پ‌گ گذاشت که گفته می‌شود بخش زیادی از اعضای آنرا، فرمانده و اعضای قدیمی شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک تشکیل می‌دهند که از کوهستان‌های قندیل و گاره به آنجا منتقل شده‌اند. از سوی دیگر این گروه به دیگر گروه واحزاب سیاسی موجود در منطقه هم اجازه‌ی ابراز وجود و فعالیت نداد و لذا از همان ابتدا تنش‌ها افزایش یافت تا جائیکه حتی صدای مخالفان این سیستم هم که از سوی پ‌ک‌ک تأسیس شده، خاموش می‌شود و همچنان رویه بر همین منوال پیش می‌رود.

منبع: آوستاکورد

ترجمه: کوردپاریز

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی