سایز متن   /

ایلهامی ایشیک، شخصی که از سال ۱۹۹۷ میان پ‌ک‌ک و سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) میانجی‌گری می‌کند؛ اخیراً  در گفتگو با یکی از رسانه‌های اقلیم کردستان عراق از برخی حقایق در این زمینه پرده برداشته است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روداونت، وی در این باره گفته: دیدارهای دولت ترکیه با عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ‌ک‌ک ادامه دارد. در خصوص دیدار با سران پ‌ک‌ک هم هیچ منع قانونی وجود ندارد تنها موانع به وجود آمده در دیدار دولت با کوه قندیل موانع روانی است. در واقع دولت با عبدالله اوجالان به صورت رسمی و با پ‌ک‌ک و کوه قندیل به صورت غیررسمی در تماس است. ۵۵ هزار انسان کشته شده‌اند تا روند مذاکرات صلح آغاز شود. در ترکیه دیگر دولت سابق وجود ندارد. ۴۰ سال است کردها در این کشور زجر می کشند. تا کی کردها کشته خواهد شد؟ پ‌ک‌ک باید جواب بدهد. دولت نیز در این خصوص اشتباهاتی داشته است ولی عملیات نظامی که پ‌ک‌ک به آن دست زده است اشتباهات دولت را پوشانده است. از طرف دیگر حزب دموکراتیک خلق‌ها نیز اشتباه کرد. این حزب با بهانه قرار دادن اشتباهات دولت زمنیه را برای درگیری‌های مشروع فراهم کرد. به هیچ عنوان انکار بیانیه مشترک کاخ دلمه باغچه نباید به عنوان عامل درگیری‌ها نشان داده می شد. این یک کار غیر اخلاقی است. دولت اشتباه کرده است و به هیچ عنوان نباید اشتباهات دولت را توجیه کرد و یا در تلاش برای پوشاندن آنان برآمد ولی مسئله این است حتی اگر دولت تا کنون یک قدم برای حل و فصل مسئله کردها هم برنداشته باشد نباید این مسئله عامل درگیری شود.

ایشیک خاطرنشان کرد: پ‌ک‌ک با عملیات نظامی که در ترکیه ترتیب داده است تنها در تلاش برای دستیابی به خواسته‌های خود است و مطالبات کردها را در نظر ندارد. این گروه همه چیز را برای خود می‌خواهد و در قالب افکار خود تعریف می‌کند و در برنامه‌هایش دیگر کردها وجود ندارند، و اگر هم اسمی از کردها برده می‌شود، فقط در چارچوب سیاست و منافع گروه و برای مخفی شدن زیر این پوشش است. پ‌ک‌ک اگر منافع کردها را در نظر گرفته بود ما اکنون شاهد این درگیری‌ها نبودیم. این گروه همواره منافع گروهی خود را بر منافع کردها ترجیح داده است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی