سایز متن   /

شهر مریوان از توابع استان کردستان، به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری با داشتن جاذبه‌های گردشگری، طبیعت کم نظیر و برخورداری از دریاچه آب شیرین زریبار و داشتن کیلومترها مرز طولانی با کشورعراق می‌تواند برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف از جمله گردشگری گزینه‌یی مناسب و قابل اعتماد باشد.
به گزارش کوردپاریز، امروزه درآمد یک هزار و ۲۵۰ میلیاردی دلاری صنعت گردشگری جهان باعث داغ شدن میدان رقابت میان بسیاری از کشورهای جهان شده است. حوزه ‌یی که توسعه صنعتی نقشی جانبی و حمایتی را در آن بازی می‌کند، از این رو کشورهای همچون اسپانیا، یونان و ترکیه بیشترین درآمد خود را از طریق جذب توریسم و گردشگرپذیری تامین می کنند.
مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در این باره گفته: در این زمینه مشکلات زیادی وجود دارد. ایران با ۳۲ هزار بنای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، ۱۸اثر ثبت شده یونسکو و بیش از یک میلیون مکان باستانی کمتر از نیم در صد بازار گردشگری جهان را به دست آورده است.
این در حالی است که استان کردستان نیز همواره در طول چند سال اخیر به عنوان استان فرهنگی و با بهره مندی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی در میان چندین استان برتر کشور در این زمینه از پتانسیل ها و استعداد های زیادی برخوردار است.

منبع : سنندج

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی