سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌های پ‌ک‌ک و پژاک، دوران کالکان از سران این گروه به دنبال بحث‌های داغ در ترکیه مبنی بر لغو مصونیت قضایی صلاح‌الدین دمیرتاش و حذف حزب دموکراتیک خلق‌ها به عنوان همدست و همکار پ‌ک‌ک و مروج خشونت در داخل ترکیه، با لحنی تند گفته: حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه دست به دست هم داده و در حال حذف حزب دموکراتیک خلق‌ها از صحنه سیاسی ترکیه هستند و برای این کار از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد. حتی برخی سیاستمداران نزدیک به حکومت ترکیه درخواست منحل کردن حزب دموکراتیک خلق‌ها را نیز صادر کرده‌اند.

کالکان تنها راه پیش روی این حزب که به عنوان شاخه‌ شهری پ‌ک‌ک در ترکیه شناخته شده است، اینطور فرمولیزه می‌کند: در این صورت تنها یک راه برای حزب دموکراتیک خلق‌ها باقی می ماند و آن این که از عرصه سیاسی در آنکارا انصراف داده و تاسیس دموکراسی را از مناطق کردنشین ترکیه آغاز کند. تنها راه در مقابل ذهنیت حکومت حزب عدالت و توسعه که معتقد است همه باید بر اساس دستورات من عمل کنند؛ این راه است.

واکنش پ‌ک‌ک به دنبال سخنان اردوغان خودنمایی می‌کند که اخیراً HDP را در قضیه‌ی عملیات انتحاری سوروچ که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ تن شد، مقصر دانسته و گفته این حزب و شخص دمیرتاش با پ‌ک‌ک همکاری مستقیم دارند و از سران این گروه دستور می‌گیرند. لذا لغو مصونیت قضایی وی را از دستگاه قضا خواستار شده تا به قول خودش، این سخنگ

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی