سایز متن   /

به دنبال حمله شدید دولت ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در طول هفته گذشته و در مناطق شمالی اقلیم کردستان عراق، اعضای مسلح این گروه به اقدامات تلاقی جویانه در داخل ترکیه دست زدند.

انفجار خط لوله انتقال نفت اقلیم کردستان از سوی پ‌ک‌ک باعث شد جریان نفت اقلیم کردستان به ترکیه که این منطقه با وضع بحرانی کنونی خود به شدت به آن نیازمند است، برای مدت کوتاهی قطع شود.

ماتیو رید، کارشناس انرژی در موسسه مشاوره energy consultancy Foreign Reports درباره علت اقدام پ‌ک‌ک در منفجر کردن خط انتقال نفت خام اقلیم کردستان به ترکیه به مجله فارن پالسی گفته است: بارزانی وابستگی به ترکیه را بر وابستگی به بغداد ترجیح داده است. لذا پ‌ک‌ک او را خیانتکار می پندارد.

وی درباره تکرار این اقدام از سوی پ‌ک‌ک هشدار داد و افزود: مسئله این نیست که آیا تخریب خط لوله در مدت کوتاهی ترمیم می شود یا نه؛ سوال این است که این اقدام‌ها چند بار در هفته تکرار می شود.

این کارشناس انرژی معتقد است اگر این اقدامات باعث توقف جریان یافتن نفت به ترکیه شود، توافق نفتی اربیل-بغداد را تحت تاثیر قرار می دهد و اختلافات اقلیم کردستان و بغداد بر سر منابع انرژی تشدید خواهد شد.

منبع: کردپرس

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی