سایز متن   /

اخیراً پ‌ک‌ک ترکیه را به رعایت نکردن مفاد قرارداد به منظور رسیدن به یک نتیجه‌ در راستای مذاکرات صلح، متهم کرده و پروسه‌ی سدسازی و احداث پایگاههای نظامی در منطقه را توجیهی برای ادعای خود بیان کرده است.

در جواب به این اتهام، احمد داوود اوغلو رئیس حزب عدالت و توسعه گفته: این پ‌ک‌ک است که روند مذاکرات را به مخاطره انداخته است.

اوغلو گفته: اگر به پروسه‌ی آشتی ضربه‌یی وارد شده، آن را کسانی وارد کرده‌اند که قرار بود اعضای مسلح خود را در اوایل بهار سال ۲۰۱۳ میلادی از ترکیه بیرون ببرند؛ اما این کار را نکردند. از آن موقع تاکنون صبر پیشه کرده‌ایم که این گروه مسلح خاک ترکیه را ترک کند. ما همچنان اصرار کرده‌ایم و این گروه هم گامی در این زمینه برنداشته است.

در ضمن ما به عنوان دولت ترکیه، درباره تهدیدات پ‌ک‌ک، روش‌های خاص و جدیدی را اتخاذ خواهیم کرد.

گفتنی است پ‌ک‌ک در بیانیه‌ی خود پروسه‌های سدسازی را بخشی از سیاست دولت برای تخلیه‌ی مناطق کوردنشین و از بین بردن فرهنگ و زندگی در این منطقه بیان کرده و در بخش  دیگری از بیانیه هم این اقدامات دولت را به عنوان مانعی اصلی در روند فعالیت‌های اعضای این گروه در منطقه تعریف کرده بود و دولت ترکیه را به شدت تهدید کرده که با تمامی این پروسه‌ها برخورد نظامی خواهد کرد و کلیه‌ی وسائل مربوط به این پروسه‌ها را آتش خواهند زد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی