سایز متن   /

سری ثریا اوندر، نماینده شهر آنکارا در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق‌ها در اظهاراتی با اشاره به بمباران جنگنده‌های ارتش ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در منطقه داغلیجا عنوان کرد: حمله جنگنده‌های ارتش ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در واقع چراغ سبزی است به تشکیل حکومت ائتلافی توسط حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه. ما با دولت و حکومت ترکیه دارای یک پروتکل آتش بس هستیم هیچ کس حق ندارد این آتش بس را به صورت یک جانبه و با تکیه بر اهداف سیاسی خود از بین ببرد.

پس از اظهارات اوندر، یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیر ترکیه و مسئول هیئت حکومتی در روند مذاکرات صلح به سخنان سری ثریا اوندر واکنش نشان داده و در سخنانی عنوان کرد: وظیفه نیروهای مسلح ترکیه (TSK) حفظ امنیت ملی کشور و مقابله با تهدیدات خارجی و مبارزه با گروههای تروریستی است. در واقع کوه قندیل با لغو عدم تظاهرات ضد حکومتی، حمله به مواضع سربازان ارتش ترکیه و استفاده از سلاح و خشونت در شهرها آتش بس موجود میان پ‌ک‌ک و دولت ترکیه را از بین برده است. روند مذاکرات صلح را رفتار کوه قندیل از بین برده است. مشکل اصلی روند مذاکرات صلح، وجود سلاح در دستان نظامیان پ‌ک‌ک، استفاده از آن و به کار بردن خشونت است.

در این راستا، صلاح الدین دمیرتاش نیز در اظهاراتی عنوان کرده است: ما از تداوم آتش بس میان ارتش و پ‌ک‌ک حمایت می کنیم. هر دو طرف باید به آتش بس موجود احترام بگذارند. زمانی که دیدارها برای تشکیل حکومت ائتلافی آغاز شد نگرانی های خود را با احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در میان خواهیم گذاشت. تمام نگرانی‌های ما از اتمام روند مذاکرات صلح است. اگر حکومت ائتلافی به وجود آید که روند مذاکرات را به اتمام برساند عمر این حکومت زیاد نخواهد بود.

منبع: کردپرس

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی