سایز متن   /

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه طی اظهارات مهمی در خصوص رهبران احزاب اپوزیسیون عنوان کرد: در چارچوب تمامیت ارضی ترکیه تمام رهبران احزاب سیاسی در انتخابات پارلمان ترکیه توانسته اند در همه جای ترکیه میتینگ های انتخاباتی برگزار کنند. این به معنی اقتدار حکومت ترکیه در حفظ تمامیت ارضی کشور است. ولی باید عنوان کنم ذهنیت دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه و صلاح الدین دمیرتاش، رئیس حزب دموکراتیک خلق ها در پی تجزیه کشور است. در میتینگ هایی که این دو رهبر سیاسی برگزار می کنند هیچ کدام از اظهاراتشان قابل پیش بینی نیست. رهبرانی که تمامیت ارضی ترکیه را قبول نکنند نمی توانند برای این کشور مفید واقع شوند.
در واقع دمیرتاش در حال بازی کردن است؛ تصمیمات نهایی را کوه قندیل صادر می کند. در واقع تصمیم نهایی در خصوص حزب دموکراتیک خلق ها را دو شخص جمیل بایک و مراد قاراییلان صادر می کنند. هر رایی که به حزب دموکراتیک خلق ها داده شود رای به پ.ک.ک و کوه قندیل است.
نخست وزیر ترکیه خاطرنشان کرد: برای این که به کردهای سوریه کمک کنیم نیازی به صلاح الدین دمیرتاش نداریم. اگر بخواهیم به آنان کمک کنیم از دمیرتاش اجازه نخواهیم گرفت در خصوص کمک کردن به ترکمن های سوریه نیز به دولت باغچلی نیاز نداریم. به صورت آشکار عرض می کنم نه دولت باغچلی حامی ترکمن ها در سوریه است و نه صلاح الدین دمیرتاش حامی کردهای سوریه است. تمام این اظهارات و ژست های سیاسی به خاطر منافع داخل کشورشان اتخاذ شده است.

منبع: خبر۷ ترکی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی