سایز متن   /

در نشست مشترک بارزانی با رهبران احزاب و گروه‌های سیاسی اقلیم کردستان تصمیم به‌ تشکیل «اتاق عملیات» برای تصمیم گیری در خصوص مسائل مهم و سرنوشت ساز و ملی کُردها در عراق گرفته‌ شد و یکی از رسانه‌های اقلیم هدف از این اقدام را تلاش برای تاسیس کشور مستقل کُرد اعلام کرد.

عرفان علی عبدالعزیز رهبر حزب جنبش اسلامی کردستان به‌ شبکه‌ تلویزیونی کُردی زبان روداو اعلام کرد که‌ در نشست روز دوشنبه (۲۹ اردیبهشت/ ۱۹ می) مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان با رهبران و شخصیت های برجسته احزاب و گروه های سیاسی اقلیم، شرکت کنندگان در نشست، به‌ منظور اتخاذ مواضع مشترک و هماهنگ در مسائل مهم ملی و سرنوشت ساز کُردهای عراق، تصمیم به ‌تشکیل یک «اتاق عملیات» گرفتند.

مسرور بارزانی مسئول شورای امنیت اقلیم کردستان ضمن رد پیشنهاد احزاب اسلامگرای اقلیم کردستان در مورد اعزام هیئت اقلیم به‌ بغداد و گفتگو در مورد مشکلات فیمابین، بر ضرورت برگزاری همه‌ پرسی تاکید کرده‌ است.

در این گزارش آمده‌ است که‌ بارزانی در پایان این نشست گفته‌ است که‌ مقامات آمریکایی در مورد استقلال اقلیم کردستان موضع مشخصی اتخاذ نکرده و حمایت و یا مخالفتی با این مسئله‌ ابراز نکرده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

دیدگاه ها (۱ دیدگاه)

  1. جلیل

    آمریکا نظرش را نمیگوید و فقط بر امواج سوار میشود. موج سوار خوبی است. بهتر است نطر جمهوریخواهان و اسرائیل را بدست آورید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی