سایز متن   /

حسین یلماز، معاون حزب مطالبه آزاد (هوداپار) درسخنانی اعلام کرد که اداره منطقه کوردنشین ترکیه به دست حزب دموکراتیک خلق‌ها که از ایدئولوژی  پ‌ک‌ک تغذیه کرده است را درست نمی‌دانیم.
حسین یلما، معاون حزب مطالبه آزاد (هوداپار) در گفتگو با Rudaw ، اعلام کرد: کوردها خواهان زندگی با عرف و عادت‌هایی هستند که مطابق با تعالیم اسلامی باشد. مردم کورد اول از همه مسلمان هستند. بنابراین تعالیم اسلامی باید در مناطق کوردنشین پیاده شود. نباید مناطق کوردنشین از اسلام دور شود. کوردها همانگونه که آینده خود را تامین خواهند کرد باید آینده باو‌ها و اندیشه‌های اسلامی خود را نیز زنده نگه دارند. اداره منطقه کوردنشین ترکیه به دست حزب دموکراتیک خلق‌ها که از ایدئولوژی پ‌ک‌ک تغذیه کرده است را درست نمی دانیم.
حسین ییلمازدر ادامه اظهارات خود گفت: ما یک جنبش سیاسی هستیم که هدفمان این است کوردهای دیندار ترکیه را میان معادلات و معاملات دولت – پ‌ک‌ک تنها رها نکنیم. با اقدامات مهم و قدم‌های محکم در حال پیشروی در منطقه کوردنشین ترکیه هستیم. توافق پ‌ک‌ک با دولت ترکیه تلاش برای لائیک کردن کوردهای این کشور است. دولت در روند مذاکرات صلح به نوعی رفتار کرده است که پ‌ک‌ک را وکیل تمام کوردهای ترکیه معرفی کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی