سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از ایرنا، حنان الفتلاوی نماینده مجلس عراق در باره صدور غیر مجاز نفت عراق گفت: اقلیم کردستان عراق نزدیک به ۴۶ میلیون بشکه نفت را بدون اطلاع دولت مرکزی به خارج صادر کرده است.

وی گفت: ماه فوریه گذشته (بهمن و اسفند) در نامه ای از وزیر نفت درباره میزان صدور نفت توسط اقلیم کردستان و صحت گزارش های مربوط به تحویل نفت به اسرائیل سئوال کردم که در جوابی که امضای وزیر نفت زیر آن بود؛ آمده بود صادرات نفت از سوی اقلیم کردستان در برخی ماه‌ها حدود هفت میلیون بشکه نفت رسیده که بدون اطلاع و موافقت دولت مرکزی به خارج صادر شده است.
مقام های مسئول در بغداد همواره با انتقاد از برخی تصمیمات اقلیم کردستان در زمینه روابط خارجی، خواستار هماهنگی با دولت مرکزی هستند.
این در حالی است که آمریکایی ها هفته گذشته طرحی مبنی بر «کمک های مالی و تسلیحاتی به سنی‌ها و کردها به عنوان دو کشور» را برای رای گیری به کنگره بردند که این اقدام نیز با واکنش شدید در عراق رو به رو شد.

نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به این طرح آمریکایی ها که آن را مقدمه تجزیه و تقسیم عراق دانسته‌اند، تصمیم دارند طرحی را در محکومیت این اقدام به تصویب برسانند تا هرگونه کمک خارجی تنها از مجاری دولت عراق انحام شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی