سایز متن   /

رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD ) که به عنوان زیرشاخه‌ی پ‌ک‌ک در سوریه یا همان پ‌ک‌ک سوریه شناخته شده است، اخیراً هرگونه ارتباطی را با پ‌ک‌ک تکذیب کرده و گفته ما به عنوان PYD  هیچ ارتباطی با پ‌ک‌ک نداریم.

این درحالیست که بسیاری از اعضا و سران این حزب بارها و بارها وابستگی فکری، سیاسی و نظامی خود را به پ‌ک‌ک اعلام کرده‌اند و منکر این موضوع نبوده‌اند که PYD بخشی از پ‌ک‌ک در شمال سوریه است. اما صالح مسلم برخلاف همه‌ی این گفته‌ها، هرگونه ارتباطی را رد می‌کند.

مسلم که در جواب به گزارش سال گذشته کمیته‌ی روابط خارجی پارلمان انگلیس که مدعی یکی بودن PYD و پ‌ک‌ک شده بود؛ این اظهارات بیان کرده، اما لازم به ذکر است که در گزارش مذکور، اسناد و شواهد بسیاری در این زمینه منتشر شده بود.

در این زمینه صالح مسلم، رئیس PYD (شاخه‌ی سوریه‌یی پ‌ک‌ک) در نامه‌‌یی به دولت انگلیس هرگونه ارتباطی را با پ‌ک‌ک را رد کرده است. در این نامه اشاره‌شده که اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه یک حزب مستقل است که رهبر خاص خود را دارد و از سوی پ‌ک‌ک اداره نمی‌شود.

وی در نامه خود هرگونه همکاری با دولت سوریه را که دولت انگلیس یکی از علل عدم همکاری خود با  PYDعنوان کرده، تکذیب کرده است.

لازم به ذکر است که در گزارش کمیته‌ی روابط خارجی پارلمان انگلیس بر دو نکته‌ی اساسی درخصوص PYD  تأکید شده بود که یکی از آن نکات روابط تنگاتنگ و صمیمی با پ‌ک‌ک که خود در لیست ترور قرار دارد و دیگر اینکه با حکومت دمشق رابطه‌ی سیاسی و نظامی و بعضاَ لجستیکی دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی