سایز متن   /

چندی پیش، عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ‌.ک.ک، در پیامی که به مناسبت فرا رسیدن نوروز منتشر کرده بود، از سران واعضای پ‌.ک.ک خواسته بود تا سلاح‌هایشان را زمین بگذارند و وارد فاز سیاست و مذاکره شوند.

اما اخیراً ارتش ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، گروهی از اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در استان آغری واقع در شرق ترکیه به سربازان ارتش این کشور حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس اعلام ارتش، اعضای پ.ک.ک در جریان این حمله با سربازان ارتش ترکیه وارد درگیری شدند که در اثر آن چهار سرباز زخمی شدند.

در بیانیه ارتش ترکیه آمده است که نیروهای نظامی بلافاصله پس از آن که مورد حمله قرار گرفتند، به عاملان این حمله واکنش نشان داده و آن‌ها را هدف قرار دادند اما با این حال چهار تن از نظامیان ارتش در جریان درگیری‌ها زخمی شدند.

در بیانیه ارتش ترکیه به تلفات پ.ک.ک اشاره‌ای نشده است.

شبکه تی.آر.تی نیز گزارش داد، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه حمله تروریستی به نیروهای امنیتی در استان آغری را به شدت محکوم کرد.

اردوغان گفت: اعضای یک سازمان تروریستی تجزیه‌طلب که می‌خواهند به جو صلح در کشور و روند حل مسأله تروریسم ضربه بزنند، در شهرستان دیادین استان آغری به نیروهای امنیتی حمله‌ای ترتیب دادند. من این حمله را به شدت محکوم می‌کنم.

درگیری های پ.ک.ک در هفته‌های گذشته در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر عبدالله اوجالان، رهبر این گروه خواهان پایان دادن به مناقشات مسلحانه اعضای آن با دولت ترکیه شد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی