سایز متن   /

عثمان اوجالان برادر رهبر پ‌ک‌ک (عبدالله اوجالان)  در مصاحبه‌یی که با آوینه داشته گفته: فکر نمی‌کنم قندیل خلاف دستور اوجالان عمل کند، هرچند این تصمیم برای برخی‌ها خوشایند نیست، اما پ‌ک‌ک همچنین قدرتی ندارد که تصمیمات و دستورات اوجالان را رد کند و یا خلاف آن عمل کند.

عثمان اوجالان درخصوص پیام اوجالان و خلع‌سلاح پ‌ک‌ک گفته: خیلی‌ وقت است پ‌ک‌ک در حال جنگ با ترکیه است و اینکه دوران جنگ مسلحانه به پایان رسیده درست است و مطمئناً پ‌ک‌ک هم در راستای تصمیم اوجالان کنگره‌ی خلع‌سلاح کردن را برگزار خواهد کرد و مرحله‌یی جدید شروع خواهد شد.

اوجالان در جواب به این سؤال که چرا پ‌ک‌ک امسال تلاش کرد تا چهره‌ی چپ‌گرای خود را نشان دهد، جواب داد: پ‌ک‌ک یک جنبش چپ‌گراست و لذا برای اخذ آرای بیشتر در انتخابات پیش روی، به این عمل دست زده تا به قول خودشان از چارچوب تنگ ملی‌گرایی به عرصه‌ی گسترده‌ی انترناسیونالیسم صعود کنند و آرای بیشتری به دست آورند.

عثمان اوجالان درباره اینکه تا چه اندازه احتمال عملی نشدن تصمیم و دستور اوجالان توسط پ‌ک‌ک وجود دارد؟ گفت: در کنگره سال ۱۹۸۲ تمامی شرکت‌کنندگان معتقد بودند که باید موضوع را با جنگ مسلحانه حل کرد و لذا تصمیم شروع جنگ و یا خاتمه‌ی آنرا به عبدالله اوجالان واگذار کردند و تاکنون نیز چنین است، لذا احتمال اینکه پ‌ک‌ک قادر باشد از دستورات اوجالان سرباز زند، خیلی ضعیف است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی