سایز متن   /

حکومت ترکیه ضمن موافقت با هر ۵ منشی درخواستی عبدالله اوجالان، رهبر پ‌ک‌ک در زندان جزیره امرالی، انتقال این زندانیان را به زندان امنیتی امرالی آغاز کرده است. هر ۵ نفر از این محکومین، عضو حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بوده و در این گروه فعالیت‌های مهمی داشته‌اند.

هویت این ۵ نفر به شرح زیر اعلام شده است:

عمر حایری کُنار: متولد شهر الازیغ، به جرم فعالیت علیه امنیت ملی ترکیه به حبس ابد محکوم شده است. ۱۳ سال است در زندان به سر می برد. وی از زندان “سینجان” به امرالی منتقل خواهد شد.

محمد سعید یلدیریم: متولد شهر “کارلی اُوا” دراستان بینگول، به جرم فعالیت برای تجزیه ترکیه به حبس ابد محکوم شده است. ۱۸ سال است که در زندان به سر می برد. از اعضای اولیه و قدیمی پ‌ک‌ک است. بیشتر فعالیت‌هایش را در آلمان انجام داده و در سال ۱۹۹۳ دستگیر و به زندان منتقل شده است. در سال ۱۹۸۷ در دعوای “دوسلدورف” محکوم شناخته اما سپس آزاد شده بود. وی از زندان دیاربکر به امرالی منتقل خواهد شد.

چتین آرکاش: متولد شهر “چنار” از استان دیاربکر، ۲۳ سال است در زندان به سر می برد. به دلیل تلاش برای تجزیه کشور ترکیه و هدایت سازمان های تروریستی به حبس ابد محکوم شده است. در دوران فعالیتش، مسئول زندان‌های پ‌ک‌ک بوده است. وی از زندان نازیلی به امرالی منتقل خواهد شد.

نصرالله قرآن: متولد شهر سرت، ۲۳ سال است در زندان به سر می برد. به جرم تلاش برای تجزیه ترکیه به حبس ابد محکوم شده است.. وی از زندان نازیلی به امرالی منتقل خواهد شد.

ویسی آکتاش: متولد شهر دیاربکر، ۲۱ سال است در زندان به سر می برد. وی از افراد نزدیک به عبدالله اوجالان به حساب می آید که به دلیل تلاش برای تجزیه کشور ترکیه به حبس ابد محکوم شده است. وی از زندان “کریک قلعه” به امرالی منتقل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دوغان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی