سایز متن   /

وزارت دادگستری ترکیه در نامه‌یی به دادستان ترکیه خواستار به جریان انداختن پرونده عثمان اوجالان و استرداد وی به ترکیه شده است.

عثمان اوجالان، برادر عبدالله اوجالان رهبر پ‌ک‌ک در سال ۲۰۰۳ به دلیل اختلاف فکری که با جمیل بایک، رئیس کنونی پ‌ک‌ک و مراد کارایلان فرمانده شاخه‌ی نظامی این گروه، از سازمان جدا شده و در منطقه “کوی سنجاق” اقامت گزید.

بخش حقوق بین المللی و روابط خارجی وزارت دادگستری ترکیه در نامه‌یی محرمانه به دادستانی دیاربکر عنوان کرده عثمان اوجالان در درگیری‌های مسلحانه پ‌ک‌ک با ارتش ترکیه در بین سال های ۲۰۰۳ – ۱۹۸۶ از سران گروه بوده و فعالیت داشته است. بر همین اساس  وزارت دادگستری ترکیه خواهان بازگرداندن وی به ترکیه و تشکیل دادگاه در خصوص وی هستیم.

بعد از این نامه دادستانی شهر دیاربکر اعلام کرده است: بلافاصله پس از دریافت نامه وزارت دادگستری، مدارک و پرونده های عثمان اوجالان در دستور کار قرار گرفته و در خصوص وی به دلیل ارتکاب ۸ عمل مجرمانه بر اساس قانون مبارزه با تروریسم، حکم دستگیری به صورت غیابی صادر شده است. دستور استرداد عثمان اوجالان به همراه ۵ صفحه اسناد مربوطه به مدیریت حقوق بین المللی و روابط خارجی وزارت دادگستری ارسال شده است.

منبع: روزنامه صباح

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی