سایز متن   /

عملیات نظامی علیه پ‌ک‌ک در خاک ترکیه ممنوع شد
به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌های ترکیه، افکان آلا، وزیر کشور ترکیه، دستور داده است: درصورتی که نیروهای پلیس و نظامیان ترکیه در کوه‌ها به تجمع صدها نفری اعضای پ‌ک‌ک نیز برخورد کردند از انجام عملیات نظامی علیه آنها خودداری کنند. افکان آلان که این دستور را برای محافظت از سدهای آبی ترکیه و سایر تاسیسات موجود صادر کرده، در ادامه عنوان کرده است: در این نوع اماکن اگر حمله‌یی از جانب پ‌ک‌ک صورت گیرد، تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد. بنابراین نباید از جانب نیروهای مسلح ترکیه اقدامی صورت گیرد.

بر اساس اخبار منتشر شده، این دستورات از جانب وزیر کشور ترکیه باعث ناراحتی مدیران ژاندارمری و فرمانده نیروهای مسلح ترکیه در این جلسه شده و ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه اقدام به انتشار گزارشی در همین راستا کرده است.

در این گزارش آمده است، نیروهای مسلح ترکیه در هفته گذشته مکان هایی وابسته به پ‌ک‌ک را شناسایی کرده بود که در این مکان ها به تعلیم نیروهای نظامی خود مشغول بود. نیروهای مسلح ترکیه برای انجام عملیات علیه این نیروها خواستار کسب مجوز از فرمانداری شرناخ شدند. در همین راستا، حسن ایپک، فرماندار شرناخ بر اساس دستورات وزارت کشور اجازه عملیات علیه پ.ک.ک را صادر نکرد.

گفتنی است اقدامات رجب طیب اردوغان و حزبش طی این ۱۲ سال که بر کرسی اقتدار ترکیه تکیه زده‌اند؛ مورد انتقادهای شدیدی از سوی دیگر احزاب بنام و مشهور ترکیه قرار گرفته‌اند. آنها معتقدند که اردوغان دو دستی جنوب شرق ترکیه را به پ‌ک‌ک تحویل داده و از دیگر سو با اصطلاحاتی همچون مذاکره برای برقراری صلح، جزیره‌ی امرالی را به کاخی مجلل برای سرکرده‌ی این گروه تبدیل کرده است. این در حالیست که بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که آنچه دولت و حکومت اردوغان در این زمینه انجام داده، تنها راهکارهای خاصی برای بدست آوردن زمان و نابودی این گروه از روش‌های دیگر است. گفته می‌شود اردوغان از همان ابتدا معتقد بود که باید میدان جنگ را به مکانی خارج از مرزها انتقال داد و همین کار را هم کرد. نمونه‌اش شنگال و کوبانی.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی