سایز متن   /

کوچ: اگر اقلیم کردستان قادر به محافظت از شهری نباشد، این وظیفه ماست که این کار را انجام بدهیم.

نیلوفر کوچ از اعضا و سران قدیمی پ‌ک‌ک که اکنون به عنوان رئیس کنگره ملی (شاخه‌ اروپایی پ‌ک‌ک) از وی یاد می‌شود، اخیراً گفته که هیچ یک از مقامات اقلیم کردستان حق انتقاد درباره کاننتون شنگال را نداردند، چون وقتی قادر به حفاظت از یک شهر نیستند؛ پس طرف دیگری این کار را انجام خواهد داد.

البته کوچ این خبر را نیز تکذیب کرده که پ‌ک‌ک هیچ اقدامی برای تأسیس کانتون شنگال انجام داده باشد و گفته پ‌ک‌ک تاکنون از کانتون شنگال سخنی به میان نیاورده، علی‌رغم اینکه مجلس آن تشکیل شده است. اگر هم صورت بگیرد همچون کانتون‌های سوریه نخواهد بود، اما هر زمان ایزدی‌ها خودشان بخواهند، نه تنها نباید مانع بر سر راه بود، بلکه باید به آنها در این خصوص هم کمک کرد.

این موضوع به دنبال اقدام پ‌ک‌ک در شنگال و تشکیل مجلس ایزدی‌ها با حضور ۲۰۰ تن به بحث داغ رسانه‌یی تبدیل شد که اکنون این سرکرده پ‌ک‌ک (کوچ) گفته که طبق ماده‌ی ۱۴۰، شنگال بی‌صاحب است و در حوزه استحفاظی موصل قرار دارد و هیچ ربطی به کوردستان هم ندارد، لذا می‌توان در این منطقه مجلس تشکیل داد و اگر خود ایزدی‌ها هم بخواهند؛‌ می‌توان کانتون هم تشکیل داد.
این سرکرده پ‌ک‌ک در پایان سخنانش به این نکته هم اشاره کرده که کوردستان از آن همه‌ی کوردهاست و لذا اگر حزب، حکومت و یا گروهی قادر به حفاظت از شهر و مردمان منطقه‌یی نبود، پس باید از مداخله‌ی دیگر گروه‌ها هم انتقاد نکند؛ چراکه هیچ حقی در این زمینه نخواهد داشت.

منبع: آوینه نیوز

ترجمه: کوردپاریز

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی