سایز متن   /

پ‌ک‌ک درصدد ایجاد کوبانی دیگر در جنوب شرق ترکیه است.

همزمان با شروع ناآرامی‌ها در شمال سوریه و به ویژه موضوع کوبانی، پ‌ک‌ک از طریق جنبشی تازه تأسیس بنام جنبش جوانان میهن پرست و انقلابی (YDG-H) که با برنامه و دستور سرکردگان پ‌ک‌ک تأسیس شده، شروع به ناامن کردن مناطق کوردنشین ترکیه کردند.

این گروه از جوانان که خود را پایبند بی قید و شرط عبدالله اوجالان و پ‌ک‌ک اعلام می‌کنند؛ تاکنون چندین پاسگاه و مرکز پلیس شهرهای مرزی را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

اخیراً هم این گروه در سایت خود اعلام کرده که تامین امنیت برخی مناطق نوسایبین از استان ماردین ترکیه را بر عهده گرفته‌اند.

در همین زمینه گروهی مسلح از اعضای این جنبش در محلات عبدالقادر پاشا، فرات، دجله و ینی شهیر و همچنین در جاده های اصلی این شهر، جاده چاگ چاگ به گشت زنی پرداختند.

بنا بر اظهارات صاحب نظران این حوزه، پ‌ک‌ک با این کارها در واقع مشغول تمرین کردن به منظور آماده شدن برای اجرای طرح کوبانی در جنوب شرق ترکیه است و از سوی دیگر می‌خواهد با این کار نبض ترکیه را بگیرد که چه واکنشی داد. اما آنچه به عنوان منتقدان و مخالفان اردوغان در ترکیه شناخته شده‌اند؛ مدام اردوغان و حزبش را به خیانت به آرمان‌های آتاترک متهم می‌کنند و معتقدند که مذاکره با پ‌ک‌ک و سرکرده‌ی دربند آن در امرالی، اشتباهی تاریخی است که بعدها گریبانگیر خود آنان خواهد بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی