سایز متن   /

معامله مشکی

بکی از سرکردگان PYD به آمریکا گفته آنها مشتاق هستند در مقابل به رسمیت شناخته شدن حاکمیت آنها بر مناطق خودگردان کوردنشین سوریه علیه گروه داعش در کنار آمریکا و ائتلاف بجنگند.

 حسین کوچر، یکی از فرماندهان ارشد، نیروهای YPG وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریهPYD به وال استریت ژورنال گفته است:« ما آماده همکاری با هر کسی هستیم که به خواسته های مردم ما احترام بگذارد و ما را همان گونه که هستیم بپذیرد. ما در حال ایجاد یک سیستم جدید در درون یک رژیم قدیمی هستیم.»

وی تاکید کرد هدف YPG ایجاد یک منطقه خودمختار در شمال سوریه بر اساس اصول «اشتراکی» و برابری اجتماعی است که عبدالله اوجالان مدافع آن است.

مقامات آمریکایی دیدار با رهبران PYD را در بغداد و برلین تایید کرده اند اما از توضیح درباره محتوای دیدارها خوداری کرده اند.

مقامات YPG، واحدهای نظامی وابسته به PYD به وال استریت ژورنال گفته اند تقریبا ۵۰۰۰ نفر از نیروهای پ.ک.ک که در درگیری با ترکیه از سال ۱۹۸۰ تاکنون کشته شده اند، کردهای ساکن سوریه بوده اند و تقریبا همه رهبران و جنگجویان کارآزموده کنونی YPG در عملیاتهای مختلف پ.ک.ک علیه ترکیه در طی این سالها شرکت داشته اند.

ریدور خلیل، سخنگوی YPG به وال استریت ژورنال گفته است وی و دیگر رهبران YPG از اعضای قدیمی پ‌ک‌ک بوده و هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی