سایز متن   /

بایک:کمک آمریکا به پ‌ی‌د، شامل پ‌ک‌ک هم می‌شود.

جمیل بایک از سرکردگان پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د گفته اخیراً دولت ترکیه از آنها خواسته تا در حفظ آرامش و امنیت مناطق مرزی و کوردنشین ترکیه به آنها کمک کنند و در مقابل آمریکا هم کمک‌هایش را به پ‌ی‌د بیشتر خواهد کرد.

روزنامه‌ی اُزگور گوندم از رسانه‌های پ‌ک‌ک در این باره نوشته، به اعتقاد بایک، حکومت ترکیه قادر به برقراری امنیت و آسایش مناطق کوردنشین نیست و از پ‌ک‌ک خواسته این امنیت را برقرار کند واز سوی دیگر این گروه را تروریست می‌خواند که این موضوع از سوی پ‌ک‌ک قابل قبول نیست، چراکه آسایش کلی را نمی‌توان از طریق امنیت مهیا کرد و احتیاج به راهکارهای دمکراتیک دارد.

بایک به این نکته هم اشاره کرده که کمک‌های آمریکا به پ‌ی‌د در واقع کمک به پ‌ک‌ک است و این بخشی از شکست سیاست ترکیه و آمریکا در قبال پ‌ک‌ک است.


شایان ذکر است که پ‌ی‌د هم بعنوان زیرشاخه‌ی پ‌ک‌ک در شمال سوریه شناخته شده است و عملاً از سرکردگان پ‌ک ک دستور می‌گیرد. حال این سرکرده‌ی پ‌ک‌ک این را به حساب موفقیت سیاست‌های خود و شکست ترکیه و آمریکا خوانده است، اما واقعیت‌های پشت پرده و سیاست‌های بلندمدت این کشورها خلاف این موضوع را ثابت می‌کند، چراکه هم ترکیه و آمریکا و شاید به جرأت هم بتوان گفت که تمامی کشورهای منطقه و اروپا از پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌اش در سوریه، به نفع خود سود می‌جویند و در این میان هم تنها مردم بی‌گناه قربانی می‌شود. به عقیده‌ی سیاستمداران و صاحب‌نظران این حوزه، پ‌ک‌ک در حال حاضر مشغول موج‌سواری است و به این امید که به وسیله‌ی موضوع کوبانی خود را در رسانه‌ها برجسته کند و رضایت آمریکا را جلب کند تا از لیست ترور خارج شود، بر امواج سیاست طراحی شده سوار شده، اما پایان این موج‌ها چه خواهد شد؟ آیا پ‌ک‌ک را به مقصد خواهند رساند؟

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی