سایز متن   /

پلمپ چاه های غیر مجاز در کرمانشاه

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: پلمپ چاه های غیر مجاز بایستی یکی از اولویت های مهم ادارات ذیربط باشد.

صبح دیروز دوشنبه نشست شورای عالی حفاظت از آب استان با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران اعضای این شورا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

مهندس رضایی در این نشست با اشاره به شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک کشور که کمتر از یک سوم بارندگی های دنیا به کشور اختصاص دارد٬ خاطرنشان کرد: مطمئنا بحران کم آبی در کشور از ضرورت هایی است که بایستی بیش از پیش مورد توجه مسئولین امر کشوری قرار گیرد.

رضایی بابادی تصریح کرد: حیات کشور در گروی ذخایر منابع آبی است که اگر به درستی مورد بهره برداری قرار نگیرد٬ حیات مردم کشور را با تهدید مواجه می سازد.

مهندس رضایی در ادامه سخنان خود٬ شناسایی چالش های فرآوری حفاظت و بهره برداری از منابع آب زیرزمینی استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در زمینه ارائه برنامه ها و همچنین ارائه راهکارهای اجرایی بدین منظور که دیگر مشکل کم آبی در استان نداشته باشیم بایستی از سوی مدیران ذیربط استانی تدوین برنامه صورت گیرد.

رضایی افزود: بهره برداری صحیح و بهینه از منابع آبی استان بایستی به فرهنگ مصرف صحیح تبدیل شود چون که الگوی مصرف نامناسب از آب لطمات جبران ناپذیری که حیات مردم استان را تهدید کند٬ به دنبال دارد.

مهندس رضایی اظهار داشت: پلمپ چاه های غیر مجاز بایستی یکی از اولویت های مهم ادارات ذیربط باشد چون که از هدر رفت منابع آبی غیرمجاز جلوگیری به عمل می آورد.

استاندار کرمانشاه همچنین بیان داشت: در زمینه مصرف صحیح آب در شهرستان ها و بخش های استان با فرمانداران و بخشداران مسامحه ای نخواهیم داشت و تاکید می کنیم که الگوی مصرف صحیح آب در کلیه نقاط استان تبیین و اجرایی گردد.

۹۰ درصد آب مصرفی در استان در حوزه بخش کشاورزی است

همچنین در این نشست مدیر عامل آب منطقه ای استان نیز اظهار کرد: متاسفانه بخش اعظم و اصلی منابع آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می گردد و تنها ۵ درصد در حوزه آب شرب و ۳ درصد در حوزه بخش صنعت مصرف می شود.

کیاست امیریان همچنین تصریح کرد: برقی کردن و استفاده از کنتور هوشمند در چاه های استان بایستی بصورت ویژه اجرایی گردد چون بحران کم آبی در استان جدی است.

شایان ذکر است در استان کرمانشاه تعداد ۲۳ دشت وجود دارد که ۱۵ دشت آن آزاد و ۸ دشت آن ممنوعه است

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی