سایز متن   /

کمک تسلیحاتی ایران به اقلیم کردستان عراق

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، روز سه‌شنبه چهارم شهریور از تحویل سلاح و مهمات توسط جمهوری اسلامی ایران به نیروهای اقلیم کردستان خبر داد.

 به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری رویترز، مسعود بارزانی که در یک نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ایران در اربیل سخن می‌گفت اظهار داشت: «ما درخواست سلاح کردیم و ایران اولین کشوری بود که برای ما سلاح فراهم کرد.»

 خبرگزاری آلمان گزارش می‌دهد که آقای بارزانی در ادامه این نشست خبر گفته‌است: «رسیدن این سلاح‌ها [به دست ما] توان نبرد نیروهای کُرد را بالا برد.»

 آقای ظریف در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی(BBC Persian) درباره دامنه همکاری ایران با نیروهای کرد تایید کرد که ایران هم با دولت عراق و هم با دولت اقلیم کردستان “در حوزه‌های مختلف همکاری نظامی” داشته است.

 او گفت: «خوشحالیم که به تعهداتمان عمل کردیم درحالی که غربی‌ها به تعهداتی که داده بودند، عمل نکردند.»

 وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوال دیگر نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی‌بی‌سی درباره حضور نیروهای گروه های ضد انقلابی کُرد در منطقه گفت: «ما یک نیروی مسلح داریم و آن هم نیرویی است که تحت امر جمهوری اسلامی است. اگر گروه دیگری باشد تروریستی است که ما آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم.»

 آقای ظریف بار دیگر تاکید کرد که ایران در عراق نیروی نظامی ندارد، ولی آماده کمک به عراق و کردستان است.

 محمدجواد ظریف از روز یکشنبه، دوم شهریور (۲۴ اوت) سفر خود به عراق را آغاز کرد و بعد از دیدار با مقام‌های سیاسی و چهره‌های مذهبی در بغداد و نجف راهی کردستان عراق شد.

 آقای ظریف بعد از دیدار با رئیس اقلیم کردستان اعلام کرد که ایران از تمامیت ارضی عراق و از هر توافقی بین کردستان عراق و دولت بغداد حمایت می‌کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی