سایز متن   /

قباد طالبانی:اولویت فعلی ما استقلال اقلیم کردستان نیست

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر اولویت کُردهای عراق اعلام استقلال نیست، تأکید کرد آنها تلاش های خود را برای مشارکت در پروسه سیاسی و تشکیل دولت فدرال و دموکراتیک در بغداد متمرکز کرده اند.

رادیو نوا در گزارشی اعلام نمود، قباد طالبانی معاون نخست وزیری اقلیم کردستان عراق افزود: در مقطع کنونی اولویت کُردها اعلام استقلال نیست بلکه در تلاشیم تا در پروسه سیاسی عراق مشارکت کرده و هرچه سریعتر دولتی فدرال و دموکراتیک که در آن حقوق تمامی جریان ها و احزاب به رسمیت شناخته شود تشکیل گردد.

وی اظهار داشت که اگر کُردها در مشارکت در پروسه سیاسی عراق با جریانات عراقی به توافق رسیدند در چارچوب این کشور می مانند و در غیر اینصورت اعلام استقلال خواهند کرد.

همچنین تصریح کرد: اقلیم کردستان عراق و بغداد به طور مشترک با مشکلات و تهدیداتی از سوی تروریست ها مواجه شده اند از این رو تمامی تلاش خود را به کار می گیریم تا با همکاری تمامی احزاب سیاسی، پروسه عراق را به پیش ببریم و مشکلات را برطرف کنیم.

وی در ادمه صحبت های خودگفت: حملات نیروهای پیشمرگ علیه مواضع داعش تداوم خواهد داشت و قرار است با همکاری نیروهای امنیتی عراق حمله گسترده ای به مواضع داعش در موصل انجام دهیم.

موضوع استقلال کردستان از سوی شخص مسعود بارزانی مطرح شد که از همان نقطه‌ی شروع، مورد حمایت و توجه دیگر گروههای سیاسی و نظامی واقع در منطقه قرار نگرفت. با حمله‌ی داعش به مناطق اقلیم کردستان و ناامن شدن اوضاع، این موضوع کم‌رنگ‌تر شد، چراکه نیروهای ارتش عراق هم به یاری آنها شتافتند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی