سایز متن   /

اظهارات متفاوت در مورد نجات جان هزاران کُرد ایزدی در شنگال

رسانه های نزدیک به بارزانی به تلاش مدافعین کُرد سوری و شاخه ی نظامی دیگر که در منطقه حضور دارند، برای نجات جان آوارگان اشاره ای نکردند.

به گزارش کوردپاریز، حدود بیست هزار نفر از کردهای آواره ی ایزدی که از یک هفته پیش از خانه های خود گریخته و در کوهستان شنگال به خاطر گرسنگی و تشنگی در معرض خطر مرگ قرار گرفته بودند، نجات پیدا کردند.

شاخه ی نظامی حاضر در منطقه که وابسته به گروههای کورد اپوزسیون ترکیه محسوب می‌شوند و هم‌اکنون در شمال عراق و سوریه حضور دارند، اعلام کرده اند که این خانواده ها با تلاش آنان از مرگ نجات پیدا کرده اند اما شبکه ی تلویزیونی Rudaw (وابسته به نیچروان بارزانی)  این موضوع را تکذیب و نجات جان این آوارگان را مرهون تلاش نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق می داند.

گفتنی است آوارگان شنگالی با خودروهای عمومی روستاییان، از مرز عراق و سوریه به مناطق کردنشین سوریه منتقل شده و از آن جا نیز دوباره از طریق گذرگاه سمالکا یا فیش خاپور وارد اقلیم کردستان عراق شدند. در این میان گروههای اپوزسیون ترکیه که در شمال عراق و سوریه پناه گرفته‌اند، پیشمرگ‌ها را متهم به فرار و خیانت می‌کنند و خود را ناجی و حامی ایزدی‌های شنگال معرفی می‌کنند. لازم به ذکر است که این گروه و زیرمجموعه‌هایش، دارای خط مشی سوسیالیست ـ کمونیستی هستند و به هیچ دین و مذهبی اعتقاد ندارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی