سایز متن   /

رئیس اقلیم کردستان عراق موضع این منطقه را در قبال تعدیل قانون اساسی عراق و برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام و بر حمایت از دولت عادل عبدالمهدی تاکید کرد.

به گزارش پاریز به نقل از شبکه الفرات، “نچیروان بارزانی” رئیس اقلیم کردستان در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست رهبران اقلیم با برهم صالح رئیس جمهوری عراق در اربیل گفت اقلیم نمی‌تواند از اثرات آنچه در حال حاضر در عراق جریان دارد، اجتناب کند، زیرا این حوادث بر اقلیم کردستان هم تاثیر می‌گذارد.

وی در عین حال اعلام کرد اقلیم کردستان اصلاحات دولت عادل عبدالمهدی را مورد حمایت قرار داده و خواستار تسریع در اجرای آن است.

بارزانی افزود ما گام‌های اصلاحی را که دولت فدرال اعلام کرده مورد حمایت قرار می‌دهیم و بر ضرورت تسریع در اجرای آن تاکید می‌کنیم، معتقد نیستیم که مشکلات عراق تنها در همین یک سالی که دولت عبدالمهدی تشکیل شده، به وجود آمده است، بلکه این مشکلات طی سال‌های اخیر بر روی هم انباشته شده است.

رئیس اقلیم کردستان عراق خاطر نشان کرد مشکل در قانون اساسی عراق نیست، بلکه در کوتاهی در قبال آن است، اگر قانون اساسی به تعدیل و اصلاح نیاز داشته باشد، این مسئله باید در شرایط امن صورت گیرد.

بارزانی اظهار داشت خواسته‌های عراقی‌ها در بهبود وضعیت معیشتی، خواسته‌های مشروعی است و جوانان عراقی شایسته برخورداری زندگی بهتری از زندگی فعلی هستند و شکی نیست که دولت فدرال(دولت عادل عبدالمهدی) تلاش‌هایش را برای برآورده شدن خواسته‌های تظاهرات کنندگان به کار خواهد گرفت.

رئیس اقلیم کردستان عراق ادامه داد معتقدم برگزاری انتخابات در حال حاضر نه تنها به اصلاح اوضاع عراق منجر نخواهد شد، بلکه آن را به سمت بدتر شدن سوق خواهد داد.

بارزانی افزود؛ پیش بینی می‌کنیم که گفت‌وگوها و مذاکرات میان اربیل و بغداد پس از آرام شدن اوضاع کنونی ازسرگرفته شود.

رئیس اقلیم کردستان عراق خاطر نشان کرد گروه داعش همچنان تهدیدی برای اقلیم کردستان و عراق به شمار می‌رود.

بارزانی درباره روابط اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی آن در بغداد با ترکیه هم اظهار داشت ترکیه کشور همسایه ما است و هیچ شائبه‌ای در روابط ما با این کشور وجود ندارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی