سایز متن   /

طرفداران پ.ک.ک در سوئد با تجمع در مقابل ساختما شهرداری استکلهم اقدام به سر دادن شعار علیه دولت ترکیه و اردوغان کردند.

به گزارش کوردپاریز، روز پنجشنبه گروهی از طرفداران پ.ک.ک در سوئد اقدام به راهپیمایی علیه ترکیه کردند. آنها با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری استکهلم، عروسکی شبیه به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را از تیرک جلوی ساختمان آویزان کرده و شروع به سر دادن شعارهایی علیه دولت ترکیه و اردوغان کردند.

این اقدام به واکنش تند آنکارا روبرو شد به طوریکه “استفان هرستروم” سفیر سوئد در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه احضار و اعتراض مقامات ترکیه به طرف سوئدی اعلام شد.

همچنین از هرستروم خواسته شده که کشورش اجازه چنین اقداماتی را که نقض آشکار تعهدات سوئد تحت توافق‌نامه سه جانبه بوده و در آن ترکیه آشکارا تهدید می‌شود، ندهد.

آنکارا همچنین تاکید کرد که ترکیه انتظار دارد عاملان این اقدام شناسایی و اقدامات لازم انجام شود. سوئد نیز به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

از سوی دیگر، مصطفی شن‌توپ، رئیس مجلس ترکیه در واکنش به این اقدام، سفر “آندریاس نورلن” رئیس پارلمان سوئد که قرار بود در ۱۷ ژانویه به ترکیه انجام شود را لغو کرد.

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد نیز در توییتی ضمن واکنش نشان دادن به این اقدام پ.ک.ک، آن را منزجر کننده توصیف کرد.

وی گفت که توهین به یک رئیس جمهور منتخب مردم نفرت‌انگیز است.

وزیر امور خارجه سوئد همچنین تاکید کرد که دولت کشورش از گفت‌وگوهای آزاد در مورد مسائل سیاسی حمایت می‌کند، اما از سخنان نفرت‌انگیز نسبت به نمایندگان سیاسی خودداری می‌کند.

پیشتر در ۲۱ نوامبر نیز استفان هرستروم، سفیر سوئد در آنکارا به دلیل انعکاس تبلیغات گروه تروریستی پ.ک.ک و تصاویر توهین‌آمیز علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ساختمان سفارت کشور در استکهلم به وزارت امور خارجه احضار شده بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی