- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

افشای اسناد مزدوری پ.ک.ک برای سرویس های اطلاعاتی صدام

هوشنگ اوسی، نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس کرد مجموعه‌ای از اسناد را منتشر کرده است که ارتباط گروه تروریستی پ.ک.ک با اطلاعات رژیم سابق عراق را ثابت می‌کند.

اوسی در صفحه فیس بوک خود و همچنین از طریق یوتیوب مجموعه ای از اسناد امنیتی و اطلاعاتی و مکاتبات مربوط به دوران بعث و صدام حسین را منتشر کرد و در مورد آنها نوشت: «اسناد افشا شده توسط دلوان علی، روزنامه نگار کرد عراقی. که رابطه سازمان پ.ک.ک با رژیم صدام حسین را از سال ۱۹۹۰ افشا می کند.

وی افزود: اسناد نشان می دهد که پ.ک.ک به عنوان مزدور و (جاش) برای رژیم صدام، علیه جنبش کردها در کردستان عراق و به عنوان یک سازمان جاسوسی علیه ارتش ترکیه به نفع خود رژیم فعالیت می کرد.

در همین راستا یک حقوقدان کرد سوری روز شنبه تایید کرد که گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک می‌توانست پشتوانه بقیه نیروهای سیاسی کرد ملی در سایر مناطق کردستان باشد، اما با ایستادن در کنار رژیم های غاصب کردستان جبهه ضد کرد را انتخاب کرد.

محمد بوزان، فعال حقوق بشر کرد گفت: «پ‌.ک‌.ک از همان لحظه اول ترجیح داد به جای کمک و حمایت از کردها با رعایت حریم خصوصی هر بخش کردستان، در آغوش رژیم‌های غاصب کردستان باشد. ”

وی افزود: این گروه پس از تأسیس خود به رژیم سوریه متوسل شد و در دامان سرویس های اطلاعاتی حافظ اسد به هزینه مردم کرد سوریه رشد کرد.

بوزان خاطرنشان کرد که «پ‌.ک‌.ک برنامه‌های رژیم سوریه را اجرا می‌کند و هنوز هم دارد، زیرا از دهه هشتاد قرن گذشته هزاران کودک و جوان کرد را با حمایت اطلاعات اسد برای اجرای اهداف دمشق علیه ترکیه به خدمت گرفته است. ”

بوزان توضیح داد که «پ‌.ک‌.ک از سال ۱۹۹۰ برای اطلاعات رژیم صدام حسین به‌عنوان عواملی علیه جنبش سیاسی کرد در اقلیم کردستان فعالیت می‌کند و اسنادی منتشر شده که این را ثابت می‌کند».

وی ادامه داد: «پ.ک.ک اکنون به نفع تمام اطلاعات منطقه، حتی به نفع دولت عمیق ترکیه، علیه همه کردها یا هر حزبی که برای آرمان کردی کار می کند، کار می کند. این دیگر رازی نیست که ما فاش کنیم.”

بوزان تاکید کرد که پ.ک.ک به دلیل روابط امنیتی و اقدامات تروریستی علیه جنبش ملی کرد در تمام مناطق کردستان، بزرگترین خطر را برای مسئله کردها در منطقه ایجاد می کند.”

این حقوقدان کُرد گفت: ربط دادن مسئله کردستان به نام پ.ک.ک که در لیست های تروریسم جهانی قرار دارد، شکست و ضربه ای به آرمان عادلانه مردم کرد است و بنابراین این گروه باید قدم بگذارد. کنار بگذاریم و به نیروهای ملی کرد، به ویژه در ترکیه، فرصت دهیم تا به دور از این رویکرد که فقط فجایع برای کردها به همراه نداشت، به طور مسالمت آمیز کار کنند».

بوزان تصریح کرد: «پ.ک.ک در نتیجه سیاست‌های این گروه و ارتباط آن با نیروهای متخاصم نه تنها در ترکیه، بلکه حتی در سایر بخش‌های کردستان به مانع بزرگی برای حل مسئله کردها و پیشرفت آن تبدیل شده است.»