سایز متن   /

دادگاهی در ترکیه در فاصله بیش از ۵ ماه تا انتخابات این کشور در ماه ژوئن، بودجه حزب اصلی حامی کُردها (HDP) را به حالت تعلیق درآورد.

 

به گزارش کوردپاریز به نقل از العربیه، دادگاهی در ترکیه روز پنجشنبه از تعلیق بودجه تخصیصی به «حزب دموکراتیک خلق‌ها»، دومین حزب اپوزیسیون پارلمان این کشور خبر داد. این در حالی است که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور ژوئن سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه این حزب حامی کُردها را به فعالیت به عنوان شاخه سیاسی شبه‌نظامیان شورشی در این کشور متهم کرد؛ شورشیانی که به گفته اردوغان دهه‌ها در راستای به هرج و مرج کشاندن آنکارا فعالیت می‌کنند.

 

حزب دموکراتیک خلق‌ها، هرگونه ارتباط رسمی با پیکارجویان را رد و دولت ترکیه را متهم کرده که این اقدام را صرفاً به این دلیل انجام داده که حزب مذکور اپوزیسیون قوی علیه اردوغان محسوب می‌شود.

 

این حزب، رأی دیروز دادگاه را با مصادره غیرقانونی دارایی مقایسه کرد و متعهد که در انتخابات پیروز شود.

 

اما سینکلر وِب، مدیر دیده‌بان حقوق بشر ترکیه می‌گوید که این تصمیم، گواه دیگری است مبنی بر اینکه «دولت اردوغان از دادگاه‌ها برای محروم کردن، حذف و مجازات اپوزیسیون سیاسی استفاده می‌کند.»

 

آینده حزب دموکراتیک خلق‌های پارلمان ترکیه نقشی قابل توجه در موفقیت اردوغان در انتخابات پارلمان و ریاست جمهوری این کشور ایفا می‌کند؛ حزبی که یکی از چالش‌های دشوار در طول دو دهه حکومت وی بوده است.

 

بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه، این حزب که ۵۹ کرسی از ۵۷۹ کرسی پارلمان ترکیه را در اختیار دارد، قرار بود در سال جاری مبلغ ۲۹ میلیون دلار بودجه از محل خزانه‌داری دریافت کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی