سایز متن   /

وزیر دفاع ترکیه در نشست ارزیابی پایان سال در خصوص فعالیت های این وزارت گفت که نیروهای این کشور از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۹۸۲ تروریست را در داخل کشور و شمال عراق و سوریه به هلاکت رساندند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در نشست ارزیابی پایان سال در خصوص فعالیت های این وزارت گفت که نیروهای این کشور از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۹۸۲ تروریست را در داخل کشور و شمال عراق و سوریه به هلاکت رساندند.

به گزارش کوردپاریز، آکار در خصوص امنیت مرزی این کشور گفت: ما از عبور ۲۵۶ هزار و ۱۹۹ نفر از مرزها جلوگیری کردیم و ۸ هزار مهاجر و ۸۲۰ تروریست را در طول سال ۲۰۲۲ به مقامات قانونی تحویل دادیم.

وی افزود: در عملیات «پنجه قفل» علیه مقرهای سازمان تروریستی پ.ک.ک در شمال عراق، ۵۰۶ تروریست به هلاکت رسیده و نزدیک به دو هزار مین و مواد منفجره دست ساز و حدود ۶۰۰ لانه و تونل تروریست ها منهدم شد.

ترکیه در ۱۷ آوریل عملیات پنجه قفل را علیه پایگاه های تروریستی «پ.ک.ک» در مناطق متینا، الزاب و افشین باسیان در شمال عراق آغاز کرد.

ترکیه در حال انجام عملیات برای مبارزه با پ‌.ک‌.ک است که نیروها و اعضای آن را هدف قرار می دهد و در چندین کشور منطقه از جمله سوریه، عراق و ایران فعال است.

آکار تاکید کرد که ترکیه با هماهنگی و همکاری نزدیک با طرف عراقی به مبارزه با سازمان تروریستی پ.‌ک.‌ک در شمال عراق ادامه می دهد.

آکار در خصوص عملیات در شمال سوریه خاطرنشان کرد: ترکیه با این عملیات از ایجاد کریدور تروریستی در مرزهای جنوبی خود جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: هیچ کس نباید انتظار داشته باشد که ترکیه با عناصر تروریستی مستقر در مرزهایش به رهبری کشورهایی که مایلند منطقه را به بی ثباتی و هرج و مرج بکشانند، مدارا کند.

آکار گفت که ترکیه کشورهای همسایه اش را تهدید نمی کند، بلکه تنها تروریست هایی را هدف قرار می دهد. وی وجود تسلیحات شیمیایی نزد نیروهای ترکیه را تکذیب کرد و گفت که با کسانی که آبروی ترکیه را خدشه دار می کنند مسامحه نخواهیم کرد.

آکار همچنین به مزاحمت های یونان در خصوص جنگنده های ترکیه که در چارچوب ماموریت های ناتو در حال پرواز بودند اشاره کرد.

وی افزود: گستاخی یونان به حدی رسیده که اصول و ارزش های اساسی ناتو را نادیده می گیرد و تاکید کرد زمان آن فرا رسیده است که ناتو به یونان بگوید: «تکبر کافیست»

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی