سایز متن   /

 دیده بان حقوق بشر سوریه از ممنوع شدن تدریس مواد آموزشی رایج در مناطق تحت کنترل دولت مرکزی در منطقه تحت کنترل عناصر پ.ک.ک خبر داد.

به گزارش کوردپاریز، عناصر پ.ک.ک از سال ۲۰۱۵ که کنترل برخی مناطق شمال سوریه را در اختیار گرفتند اقدام به تدوین برنامه درسی ایدئولوژیک پ.ک.ک کرده اند. بعد از تصرف مناطق کردنشینی مانند عفرین، گری سپی و سری کانی توسط ترکیه در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، اکنون برنامه آموزشی مورد نظر پ.ک.ک در مناطقی مانند کوبانی، حسکه، قامشلو و دیگر مناطق شمال شرق سوریه اجرا می شود.

برخی نشریات مانند عنب بلدی و سیریا دیرکت از مناقشه جدی دولت مرکزی و اداره خودگردان وابسته به پ.ک.ک بر سر برنامه درسی مدارس در مناطق تحت کنترل پ.ک.ک خبر داده اند. بر اساس گزارش این رسانه ها پ.ک.ک مانع از تدریس برنامه درسی مغایر با متون آموزشی آنها است.

 دیده بان حقوق بشر سوریه نیز از ممانعت اداره خودگردان از تدریس و اجرای برنامه درسی دولت مرکزی در شمال شرق سوریه خبر داده است. این نهاد ناظر بر وضعیت سوریه اعلام کرده است که عناصر امنیتی اداره خود گردان موسوم به آسایش، چند تن از معلمان را به دلیل تدریس خارج از برنامه مدون مورد بازخواست قرار داده اند.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، عناصر آسایش اقدام به بستن مراکز آموزشی  خصوصی کرده و مسئولان این نهادها را تهدید کرده اند در صورت تدریس مفاد آموزشی دولت مرکزی در این مدارس به مبلغ ۲۵ میلیون لیر سوریه جریمه خواهند شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است اجرای برنامه درسی دولت مرکزی در مناطق تحت کنترل کردها ممنوع شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی