- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

تداوم سیاست کودک‌ربایی پژاک در مناطق کردنشین؛ هیرش دین‌پژوه را آزاد کنید

از بدو تولد نامشروع گروهک تروریستی پژاک بارها بحث کودک‌ربایی و مسلح کردن آنها مطرح و مستندات آن در اختیار سازمان های حقوق بشری قرار گرفته است.
متاسفانه پژاک کماکان از همه عناصر و ظرفیت های خود برای ربودن، قاچاق کودکان و جذب و نظامی کردن آنها در صفوف خود استفاده می کند و علیرغم فراخوان‌ سازمانهای محلی و بین المللی حقوق بشری، حتی برای لحظه ای کودک‌ربایی را متوقف نکرده است.
در هفته های اخیر در سایه غفلت نهادهای نظامی و انتظامی تحرکات عناصر گروهک تروریستی پژاک در روستاهای مرزی بیشتر شده و علاوه بر حضور مسلحانه و تهدید و ارعاب اقدام به اخاذی، کودک‌ربایی و در مواری ترور شهروندان می کنند.
بنا بر گزارش‌های دریافتی انجمن کوردپاریز، عناصر گروهک تروریستی پژاک اواخر ماه گذشته ضمن حضور مسلحانه در یکی از روستاهای مریوان یکی از نوجوانان روستا به اسم «هیرش دین‌پژوه» ۱۶ ساله را ربوده و به عضویت گروهک درآورده اند.
آقای سلیم دین‌پژوه پدر هیرش در پاسخ به خبرنگار کوردپاریز از محل دقیق فرزند خود اظهار بی اطلاعی کرده و عنوان کرده که در این مدت نه فرزندش و نه نفری از گروهک با خانواده آنها تماس برقرار نکرده اند.
پدر هیرش دین‌پژوه مسئولیت جان فرزندش را بر عهده پژاک دانسته و از عناصر گروهک درخواست کرده هر چه زودتر فرزندش را آزاد کنند.
از آنجا که پ.ک.ک و پژاک در اقناع افکار عمومی کردها، شکست خورده هستند، لذا آنها بر ادامه سیاست کودک‌ربایی و استفاده از آنها به عنوان کودک سرباز مصمم‌تر هستند و کودک‌ربایی استراتژی پ.ک.ک و پژاک در تمامی مناطق کردنشین است.