سایز متن   /

متاسفانه مناطق مرزی و روستانشین غرب و شمال غرب ایران، کماکان شاهد حضور عناصر تروریست پژاک است و عناصر این گروهک به طور مستمر اقدام به ربودن کودکان، تهدید شهروندان و در مواردی دست به جنایت می زنند که در آخرین اقدام، قهرمان شهیدی، کشاورز مظلوم اهل روستای سرخه توت (سوره تو) شهرستان سروآباد را در حین باغداری و امرار معاش برای خانواده اش ناجوانمردانه به قتل رساندند.

به دلیل دورافتاده بودن این مناطق و عدم توجه کافی رسانه‌ها به تحولات آنها، متاسفانه صدای روستانشینان مرزی و کُرد، آن چنان که شایسته است به گوش مردم و مسئولان نمی‌رسد.

بنابر اطلاعات موثقی که به انجمن کوردپاریز رسیده، عناصر تروریست پ.ک.ک و پژاک ۸ تیرماه سال جاری ضمن حضور مسلحانه در منطقه با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی در یکی از روستاهای مرزی شهر چالدران، فردی از اهالی روستا را مورد تهدید، ارعاب و ضرب و شتم قرار داده اند.

به گزارش منبع کوردپاریز، ۳ تن از عناصر گروهک پژاک این شهروند کُرد را ابتدا به زور به خارج روستا برده و سپس به طور وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار داده اند. عناصر گروهک این شهروند را به دلیل عدم حمایت از آنها تهدید کرده اند که هر چه سریعتر روستا را ترک کند و در غیر این صورت وی را به قتل می رسانند.

انجمن کوردپاریز در شرایط فعلی به دلیل امنیت جانی این شهروند از ارائه مشخصات وی معذور است.

انجمن کوردپاریز به عنوان نهادی حقوق بشری، غیرسیاسی و کاملا مدنی، ضمن اینکه خواستار توقف این روند از سوی عناصر پژاک می باشد، تاکید می‌کند؛ از آنجا که شهروندان مناطق صفر مرزی در شمال آذربایجان غربی به طور مستمر مورد تعدی و جنایت تروریست های پژاک قرار می گیرند لذا توجه هر چه بیشتر نیروهای نظامی و انتظامی به این مناطق بیش از پیش ضروری می نماید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی