- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

ابعاد عملیات نیابتی گروهک تروریستی کومله برای موساد

تحلیل یک سایت منتسب به سپاه که در آن تنبیه و برخورد با متجاوزین و پاسخگو کردن اقلیم را وعده داده است:

در بیانیه روز گذشته وزارت اطلاعات و انتشار جزئیات جدید از دستگیری تیم تروریستی که قصد خرابکاری در یک صنعت حساس دفاعی را داشت، مشخص گردید صهیونیست‌ها این بار به جای استفاده از مزدوران سازمان منافقین، از مزدوری گروهک تروریستی کومله برای ضربه زدن بر علیه کشورمان استفاده کرده است.

این رخداد حائز چند نکته مهم است:

  1. اول اینکه به نظر می رسد با توجه به اشراف بالای سیستم امنیتی کشور نسبت به تحرکات سازمان منافقین، صهیونیست‌ها با بکارگیری مزدوران گروهک تروریستی کومله قصد داشتند سیستم امنیت کشور را فریب داده و از نقطه ای که تصور نمی شد ضربه خود را وارد کنند اما جزئیات بیانیه وزارت اطلاعات در خصوص دستگیری تیم کومله نشان داد، فعالیت این گروه تروریستی نیز مانند منافقین بصورت کامل تحت رصد سیستم امنیتی کشور بوده و اقدام موساد برای فریب سیستم امنیتی ایران اسلامی ناکام مانده و شکست خورد.
  2. نکته دوم و ویژه تر، انجام عملیات نیابتی گروه تروریستی کومله به سرکردگی عبدالله مهتدی به سفارش موساد است. گرچه گروههای تجزیه طلب و تروریستی کُرد با هدف تجزیه کردستان ایران و ایجاد کشور مستقل کردستان، از ابتدای انقلاب اسلامی برعلیه ایران اسلامی اقدام می کردند اما این اقدامات ضدامنیتیِ نیمه مستقل، حال تبدیل به مزدوری و سفارش کار از سرویس موساد تبدیل شده و نشان از انفعال این گروههای فسیل شده و پیر، در ایدئولوژی مبارزه با جمهوری اسلامی دارد. گروههای تروریستی مانند منافقین و کومله گرچه در ابتدا، داعیه های سیاسی و ایدئولوژیک نسبتاً مستقل اما کاملاً غلطی در مواجهه با جمهوری اسلامی داشتند اما همواره مورد سوء استفاده سرویس های غربیعربیعبری قرار گرفته و تبدیل به مزدورانی شدند که برای درآمد بیشتر جهت زنده ماندن، پروژه های ضد امنیتی برعلیه ایران انجام می دهند. به عنوان مثال یک خبرنگار صهیونیست فاش کرد سازمان منافقین در ۴ سال اخیر بابت فروش اطلاعات به موساد، ۲۵۰ میلیون دلار از این سرویس جاسوسی، دستمزد دریافت کرده است.
  3. نکته کلیدی تر این ماجرا اما به اربیل و حکومت اقلیم کردستان عراق ختم می گردد. جایی که این اقلیم به جولانگاه گروههای تروریستی و افسران موساد تبدیل شده است. سران اقلیم بخوبی از حساسیت جمهوری اسلامی در اینباره آگاه هستند و خاطره حملات موشکی سپاه پاسداران به مقرهای گروههای تروریستی در سال ۹۷ و حملات اخیر به مراکز استقرار افسران موساد در اربیل، جدیت ایران درباره خطوط قرمز خود را عیان تر می‌کند. سران اقلیم ظاهراً هشدار سال ۱۳۹۷ سپاه بعد از عملیات موشکی برعلیه گروههای تروریستی مبنی بر مراقبت و کنترل جدی‌تر مرزهای مشترک را جدی تلقی نکرده اند اما بدانند و آگاه باشند گرچه عملیات اخیر توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و خنثی گردید اما مطابق با بیانیه مذکور سپاه در سال ۱۳۹۷، تنبیه و برخورد با متجاوزین در دستور کار قرار دارد زیرا از خطوط قرمز امنیت ملی ایران با طراحی موساد و مزدوری گروهک های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق و با مساعدت سران اقلیم، عبور شده است و نکته آخر اینکه جمهوری اسلامی در بحث امنیت ملی حتی با ارباب آمریکاییِ سران اقلیم هم تعارف ندارد و سران اقلیم کردستان عراق را قطعاً پاسخگوی این عملیات شکست خورده خواهد کرد.